top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

תרגום- השאלות הבסיסיות Su Wen פרק 1

פרק 1: האמת האוניברסלית

בימי קדם הקיסר הצהוב, חואנג די. היה ידוע כילד פלא. כפי שהוא גדל והראה את עצמו כנה, חכם, ישר ורחום. הוא גדל ונעשה מלומד ופיתח יכולות מיוחדות להתבוננות בטבע. אנשיו הכירו בו כמנהיג טבעי ובחרו אותו כקיסר שלהם.

במהלך שלטונו, הואנג די היה דן על רפואה, בריאות, סגנון חיים, תזונה והקוסמולוגיה הטואיסטית עם שריו, בראשם צ'י בו.

השיחה הראשונה שלהם החלה כשחואנג די שאל:

"שמעתי שבימים שלמים חיו כולם מאה שנה מבלי להראות את סימני ההזדקנות הרגילים. בזמננו, עם זאת, אנשים מזדקנים בגיל מוקדם וחיים רק חמישים שנה. האם זה נובע משינוי בסביבה? או שזה בגלל שאנשים איבדו את דרך החיים הנכונה?"

צ'י בו השיב:

"בעבר אנשים הלכו לפי הדאו, דרך החיים, הם הבינו את עקרון האיזון המיוצג על ידי טרנספורמציות האנרגיות של היקום. הם תירגילו צ'י קונג כדי לקדם את זרימת האנרגיה וליצור הרמוניה עם היקום. הם אכלו תזונה מאוזנת בזמנים קבועים, התעוררו והלכו לישון בשעות קבועות, נמנעו מלהתיש את הגוף והמחשבה. ובכלל נמנעו מכל הגזמה יתר על המידה. הם שמרו על שלמות הגוף והנפש: ולכן אין זה מפתיע שהם חיו יותר ממאה שנה.

בימים אלה, אנשים שינו את אורח חייהם. הם שותים יין כאילו היה מים. מגזימים בפעילויות הרסניות. מבזבזים את הג'ינג שלהם - התמציות של הגוף שמאוחסנות בכליות - ומתישים את הצ'י שלהם. הם לא יודעים את הסוד של שימור האנרגיה והחיוניות. מחפשים התעלות רגשית ותענוגות רגעיים, אנשים מתעלמים מהקצב הטבעי של היקום. הם נכשלים לאזן את אורח החיים שלהם ואת התזונה, וגם לא ישנים כהלכה. אז זה לא מפתיע שהם נראים זקנים בגיל חמישים ומתים זמן קצר לאחר מכן.

חכמינו זכורנם לברכה, עוד בימי קדם, יעצו לאנשים כיצד להגן על עצמם מגורמי מחלה שונים:

במישור הנפשי, יש להישאר רגועים ולמנוע תשוקות מופרזות ופנטזיות. לשים לב להכרה ושמירה על הטוהר והבהירות הטבעית של המחשבות. שהאנרגיות הפנימיות יכולות לנוע בצורה חלקה וחופשית, והאנרגיות של המחשבה אינן מפוזרות והיא ממוקדת ומרוכזת.

מחולשה ומחלות ניתן להימנע. בעבר, אנשים חיו חיים שלווים ורגועים, מנותקים משאיפה מופרזת והם חיו במצפון נקי, ללא פחד. הם היו פעילים. אבל אף פעם לא התישו את עצמם. מכיוון שהם חיו בפשטות, הם ידעו שביעות רצון, שבאה לידי ביטוי בתזונה שלהם, עם מזונות בסיסיים אך מזינים, ובגדים המתאימים לעונה אך לא מפוארים מדי.

מאחר שהם היו מאושרים במעמדם החברתי, הם לא חשו קנאה או תאוות בצע. הייתה להם חמלה עבור אחרים והם היו אדיבים וישרים, ללא הרגלים הרסניים. הם נשארו בלתי ניתנים לערעור ולא מתפשרים והם יכלו להישאר מרוכזים גם כאשר היו במצוקה. הם התייחסו לאחרים בצורה צודקת. ללא קשר לרמת האינטליגנציה או העמדה שלהם."

הואנג די שאל:

"שמעתי שאנשים בימי קדם הצליחו לחיות חיי אלמוות, שהם הכירו את סודות היקום והחזיקו את העולם בכף ידם. הם הפיקו תמצית מהטבע ותירגלו צ'י קונג ותרגילי מתיחה ונשימה שונים, כדי לשלב בין הגוף, הנפש והרוח. הם נותרו טהורים וכך הגיעו לרמות גבוהות של הישגים. אתה יכול לספר לי עליהם?"

צ'י בו השיב:

"בני האלמוות שמרו על האנרגיות המנטליות שלהם ממוקדות ומעודנות ועל הרמוניה של גופם עם הטבע. אז הם לא הראו סימנים טיפוסיים של הזדקנות והיו מסוגלים לחיות מעבר למגבלותיהם הביולוגיות.

לפני זמן לא רב היו אנשים אחרים שהיו ידועים כ'אלו שהצליחו' אשר היו מוסריים באמת, הבינו את דרך החיים, והיו מסוגלים להסתגל להרמוניה עם היקום כולו ועונות השנה. הם גם היו מסוגלים לשמור על האנרגיה הנפשית שלהם באמצעות ריכוז ומדיטציה. 'אלה שהצליחו' לא חיו כמו בני אדם רגילים. שנוטים להיות קשים עם עצמם. הם היו מסוגלים לנוע בחופשיות למקומות ואזורים שונים כי לא נשלטו על ידי מה שאנחנו מכירים כזמן ומרחב. תחושת התפיסה שלהם היתה על טבעית, הרחק מעבר לראיה ושמיעה של בני אדם רגילים. הם גם יכלו לשמר את אנרגיית החיים שלהם וחיו במצב בריאותי מלא. בדיוק כפי שעשו בני האלמוות.

היה סוג שלישי של אנשים, המכונים 'החכמים' והם חיו בשלווה עם השמים והארץ, לפי הקצב של הכוכב והיקום בכלל. הם הסתגלו לחברה מבלי להיות מושפעים על ידי אופנות ומגמות. הם היו חופשיים מקיצוניות רגשית וחיו חיי איזון. קיום מרוצה. הופעתם החיצונית, התנהגותם וחשיבתם לא שיקפו את הנורמות הסותרות של החברה. 'החכמים' נראו עסוקים אך מעולם לא התרוקנו מאנרגיה פנימית ולא 'שרפו מנוע'. הם התנהגו בשלווה והכירו בריקנות של טבע הקיום. 'החכמים' חיו למעלה ממאה שנה כי לא פיזרו ולא ביזבזו אנרגיות.

הסוג הרביעי היה האנשים הטבעיים שהלכו בעקבות הטאו, דרך החיים, והיו מה שנקרא אנשי טבע. הם חיו לפי הקצביות הקצובות של עונות השנה, השמים והאדמה, הירח השמש והכוכבים. הם שאפו ללכת בדרך של העת העתיקה ובחרו לא לחיות אורח חיים מופרז גם הם. הם חיו בפשטות ונהנו מחיים ארוכים".

259 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page