top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

תרגום- השאלות הבסיסיות Su Wen פרק 2

פרק 2: אומנות החיים דרך העונות

חואנג די אמר:

"חודשי עונת האביב מביאים לתחיית כל הדברים בטבע. זה הזמן של הלידה, כאשר השמים והארץ נולדים מחדש. במהלך העונה הזאת מומלץ ללכת לישון מוקדם ולהתעורר מוקדם. כמו כן, לצאת להליכה על מנת לספוג את הרעננות של הסביבה ולהמריץ את האנרגיה. מכיוון שזוהי העונה שבה האנרגיה האוניברסלית מתחילה מחדש, צריך לנסות להתאים את עצמנו לזה על ידי פתיחות ואופטימיות הן פיזית והן רגשית.

ברמה הפיזית, טוב להתאמן בתדירות גבוהה יותר וללבוש בגדים רפויים ונוחים. זה הזמן לעשות תרגילי מתיחות כדי לשחרר את הגידים ואת השרירים. מבחינה רגשית, זה טוב לפתח שלווה. הסיבה לכך היא שהאביב הוא העונה של הכבד, וכניעה לכעס, תסכול, דיכאון, עצב או רגשות מופרזים עלולים לפגוע בכבד. יתר על כן, הפרת הסדר הטבעי של האביב יגרום למחלת קור. המחלה נגרמת על ידי רוח קור במהלך הקיץ.

בחודשי הקיץ יש שפע של שמש וגשם, האנרגיה השמימית יורדת והאנרגיה הארצית עולה. כאשר האנרגיות הללו מתמזגות יש אינטימיות של הקשר בין שמים לארץ. כתוצאה מכך, צמחים מתבגרים ובעלי חיים, פרחים ופירות מופיעים בשפע.

אפשר ללכת לישון קצת מאוחר יותר בתקופה זו של השנה, ועדיין להתעורר מוקדם. צריך להימנע מכעס ולהישאר פעילים פיזית, לשמור על נשימת העור ולמנוע מהצ'י להיתקע. אפשר לשחרר ולתת לעצמנו קצת יותר מאשר בעונות אחרות. אבל לא צריך להגזים עם זה.

מבחינה רגשית, חשוב להיות מאושרים ונוחים ולא להחזיק טינה, כך שהאנרגיה יכולה לזרום בחופשיות ולתקשר בין החיצוני והפנימי. בדרך זו, אפשר להימנע ממחלות בסתיו. עונת הקיץ של האש והלב גם מקיפה את סוף הקיץ, שקשור לאלמנט האדמה. בעיות בקיץ יגרמו לפגיעה בלב ויצרו בעיות בסתיו.

בחודשים של סתיו כל הדברים בטבע מגיעים למלוא בגרותם. הדגנים מבשילים, קציר מתרחש, האנרגיה השמימית מתקררת וכמוה גם מזג האוויר. הרוח מתחילה לשרוק. זו נקודת השינוי, כאשר השלב הפעיל (יאנג) משתנה לשלב הפסיבי (יין). צריך ללכת לישון עם השקיעה ולקום עם שחר. בדיוק כמו מזג האוויר בסתיו שהופך סוער. כך גם האקלים הרגשי. לכן חשוב להישאר רגועים ושלווים.

יש להימנע מעצב, כדי שהמעבר לחורף יהיה חלק. זה זמן לאסוף את ה SHENוהאנרגיה. להיות ממוקדים יותר, ולא לאפשר לתשוקות להבליח. חייב לשמור על אנרגיית הריאות מלאה, נקיה, ושקטה, משמעות הדבר היא תרגול תרגילי נשימה כדי לחזק את הריאות. כמו כן, יש להימנע מצער, הרגש של ריאות. זה ימנע בעיות בכליות או בעיות עיכול בחורף. אם הסדר הטבעי הזה נפגע, ייגרם נזק לריאות וכתוצאה מכך יהיו שלשולים בחורף. זה פוגע ביכולת הגוף לאחסן בחורף.

בחודשי החורף הטבע מתכנס, מסתתר, חוזר הביתה, ונכנס לתרדמת. אגמים ונהרות קופאים ושלג יורד. זה הזמן שבו היין שולט ביאנג, לכן יש להימנע משימוש יתר באנרגיה של יאנג. ללכת לישון מוקדם ולקום עם הזריחה שמאוחרת יותר בחורף. הרצונות והפעילות הנפשית צריכים להיות שקטים ומאופקים כאילו שומרים על סוד שמח. הישארו חמים כדי למנוע את הקור, שמורו על העור מכוסה והימנעו מזיעה. הרעיון של עונת החורף הוא של שימור ואחסון. ללא פעולה כזאת התוצאה תהיה פגיעה באנרגיה של הכליות. זה יגרום לחולשה, התכווצות השרירים, וקור ואז הגוף יאבד את יכולתו להיפתח ולהסתובב באביב.

כדי לראות את המחזור במלואו ניתן לראות את האביב כהתחלה של הדברים, כאשר האנרגיה צריכה להיות כל הזמן פתוחה ונוזלית. הקיץ נפתח לחילופין ומקשר בין אנרגיות פנימיות וחיצוניות. בסתיו חשוב לשמר. ולבסוף החורף הוא זמן אחסון האנרגיה."

חואנג די המשיך:

"האנרגיה השמימית בהירה וברורה, מסתובבת ללא הרף, ויש לה מידות טובות. הסיבה לכך היא הגאונות שלה. היא לא בוחרת צד. אם תעשה זאת, השמש והירח לא יהיו גלויים לעין. אנשים צריכים ללכת בדרכים המוסריות של השמייים. לא לחשוף את האנרגיה האמיתית שלהם. בדרך זו הם יאבדו את זה או להיות יהיו כפופים להתקפות של אנרגיות רעות שמייצרות מחלות בגוף. אם הגוף מותקף על ידי אנרגיה רעה עלולה להיווצר תקיעות. בדיוק כמו שכאשר העננים מכסים את השמים ומסתירים את השמש ואת הירח

נהיה חושך.

האנרגיה השמימית מסתובבת באופן טבעי ומתקשרת עם האנרגיה של הארץ. האנרגיה השמימית יורדת והאנרגיה הארצית עולה. כשזה נכון האנרגיות מתמזגות. התוצאה היא איזון השמש והגשם, הרוח והקור. וכך מתקבלות העונות. אם האנרגיה השמימית תקועה, שמש וגשם לא יכולים לבוא ובלעדיהם כל היצורים החיים לא ניזונים ומאבדים את החיוניות שלהם. כתוצאה מחוסר האיזון קורים דברים כמו סופות קשות ואפילו הוריקן. מזג אוויר חמור וקשה שמשבש את הסדר הטבעי וגורם לכאוס והרס.

בעבר יכלו החכמים להתבונן בסימנים ולהתאים את עצמם לתופעות הטבע שאינן מושפעות מהשפעות החיצוניות. והיו מסוגלים לחיות זמן רב. אם אנחנו לא נבצע את המחזור של אנרגיות היסודות על פי עונות השנה יהיו בעיות.

אנרגיית הכבד תיתקע וכתוצאה מכך נחלה באביב.

בקיץ אנרגיית הלב תתרוקן והיאנג יהיה מותש.

במהלך הסתיו יהיו עודף בריאות.

בחורף הכליות יסבלו ממחסור וחולשה.

השינוי של פסיבי ופעיל, של יין ויאנג. בעונות הוא הבסיס של צמיחה והרס החיים. החכמים היו מסוגלים לטפח אנרגיה של יאנג באביב והקיץ ולשמר את האנרגיה של היין בסתיו ובחורף. על ידי נאמנות למחזור האוניברסלי. צמיחה יכולה להתרחש באופן טבעי. אם נתעלם מהסדר הטבעי, שורש חיינו ייפגע והאנרגיה האמיתית שלנו תרד. השינוי של יין ויאנג דרך ארבע עונות הוא שורש החיים. צמיחה, התרבות, הזדקנות והרס. על ידי כיבוד החוק הטבעי ניתן לחיות חופשיים ממחלות. החכמים הלכו בעקבותיהם, והאנשים הטיפשים לא.

בימים עברו התייחסו החכמים למחלה רק על ידי מניעתה לפני תחילתה. בדיוק כמו שממשלה או הקיסר טובים מסוגלים לנקוט את הצעדים הדרושים כדי למנוע מלחמה. טיפול במחלה לאחר שהחלה היא כמו לדכא מרד לאחר שפרץ, אם מישהו חופר באר רק כאשר צמא או מחשל נשק רק לאחר שהקרב כבר התחיל. לא ניתן שלא לשאול: האם פעולות אלה אינן מאוחרות מדי?"

56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page