top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

וירוס הקורונה בראות הרפואה הסינית



חשבתי שלכתוב משהו על וירוס הקורונה זה כבר נדוש ואף אחד לא ירצה לשמוע על זה, אבל אנשים ממשיכים לשאול אותי שוב ושוב והנה מצאתי את עצמי נותן כאן את כל התשובות וכל מה שידוע לי על ההתמודדות עם הוירוס בעולם הרפואה הסינית.


נתחיל מזה שקיבלתי בוואטסאפ תמונה שמזלזלת ברפואה הסינית, היה כתוב שם משהו בסגנון "אלפי שנים של רפואה ובסוף הסינים רצים אל הרפואה המערבית". כבר כתבתי בכל מיני מקומות שהרפואה הסינית והרפואה המערבית לא בתחרות ולא מתנגדות זו לזו. לרפואה המערבית יש הישיגים אדירים, היא הצליחה למשל לרפא סרטן, דבר שהרפואה הסינית לא מצאה לו פיתרון, וכן, גם מתמודדת טוב יותר עם וירוס מדבק שיכול להיות קטלני. באותה נשימה נזכיר שיש דברים רבים שהרפואה הסינית יכולה לעזור להם באופן משמעותי יותר מהרפואה המערבית, טיפול במחלות עור שונות, התמודדות עם טראומות, סטרס בחיים ופתרון לכל מה שהרופא משפחה שלכם לא מצליח להתמודד איתו כי הוא לא מה שכתוב בספרים ולפי כל המדדים אתם אמורים להיות בריאים.


דוגמא שאני נותן הרבה פעמים היא שימוש באקמול. אם הייתי חוזר בזמן אל הקיסר הצהוב וצוות הרופאים שלו שפיתחו את הרפואה הסינית ומציע להם כדור קטן שיכול להוריד את החום של החולה ולגרום לו להזיע קצת הם היו משתמשים בו בלי לחשוב פעמיים, לא היה מעניין אותם שזה חומרים כימיים או דברים דומים, כי כשמישהו חולה צריך לעזור לו בכל דרך שניתן.


איך הסינים מתייחסים לוירוס הזה מזוית הראיה של רפואה סינית מסורתית? בסין הקדומה לא יכלו לתת תיאור של וירוסים וחיידקים כי לא היו להם את הכלים לזהות אותם. הם ראו מחלות כאלו כקשורות למזג האויר (אפשר להבין אותם, שפעת מגיעה בחורף, קילקול קיבה מגיע כשמשאירים סלט ביצים בשמש בקיץ וכו'). למען האמת כן ניתן למצוא בחלק מהטקסטים שלהם דיבור על "תולעים קטנות" ויכול להיות שהיה מדובר על חיידקים, יש גישה שאומרת שכן היה להם מידע על הימצאות מיקרואורגניזמים כי הסימניה 風 שפירושה "רוח" והיא ההגדרה של הסינים לשינוי בחיים מבריא לחולה מכילה בתוכה את גם את הסימניה של "חרק" אבל ככל הנראה זה פשוט צירוף מקרים.


אז מה הסיפור עם הקורונה הזאת? למה היא הגיעה דווקא עכשיו?

הסינים משערים שבגלל מזג אויר לא שיגרתי החורף במחוז חוביי פרצה בו המגפה. לרוב מושלג שם במהלך החורף והשנה גם לא ירד שלג וגם הטמפרטורות היו גבוהות יותר מהרגיל. תבחרו לבד במה להאשים את זה, בהתחממות הגלובית, בשריפות הגדולות שהיו באוסטרליה והאמזונס או בגזרה משמיים. הגוף שלנו צריך להיות מאוזן כמו העולם, אם העולם לא מאוזן ברור שגם הגוף שלנו יפגע. כבר בכתבים העתיקים ביותר דובר על זה שלחורף יש משמעות לאגירה וחיזוק של הגוף ואם אנחנו לא נהיה ייניים מספיק (אפשר לקרוא כאן על יין ויאנג – לינק) אז מחלות יאנגיות חמות עלולות לפרוץ.


הטיפול של הרפואה הסינית בקורונה מתמקד בעיקר בצמחים ופחות בדיקור. המטופלים סובלים מחום, תשישות, חוסר תאבון, הקאות ושלשולים. אלו סימפטומים שמצביעים על חולשה של הטחול והריאות בראייה סינית.


בשלב הראשוני ניתנה פורמולה לטיפול בקור ולחות שתוקפים את הריאות, זה לא שונה ממה שאתם מדמיינים, שיעול, גרון יבש, תשישות, חום. זה לדעתי השלב בו חלק מהאנשים מחלימים בלי בעיה כי הגוף שלהם מספיק חזק להתמודד עם זה ולמנוע את ההחמרה של המחלה, כבר שמענו על אנשים שהציגו רק תסמיני שפעת קלים והחלימו במהירות.


השלב השני הוא כבר החמרה. הפורמולה שמיועדת לעזור לו מטפלת בחום ורעילות שחוסמים את הריאות, כאן אנחנו נראה כבר חום גבוה, תתווסף ליחה לשיעול ויתחילו בעיות העיכול.


השלב השלישי הוא כבר השלב הקשה. מדובר כאן על קריסת מערכות. יהיה קושי בנשימה, קומה והגפיים יהיו קרות. זה שלב בו צריך להשתמש בצמחים שמאוד מחממים ומחזקים יאנג, כאלו שבגלל העוצמה שלהם עלולים להיות גם מסוכנים ולכן אסור להשתמש בהם בישראל.


אם שורדים את השלב השלישי, אז עוברים לשלב השיקומי. הפורמולה שמיועדת אליו מחזקת את הטחול והריאות שהם אלו שהכי נפגעו כבר עוד מהשלב הראשוני. אלו יהיו חולים תשושים גם פיזית וגם נפשית עם כל המשתמע על זה.


אם אנחנו רוצים להוסיף את שלב 0, כלומר ניסיון למניעה של המחלה יש פורמולות שונות ומגוונות גם לזה. כאן בארץ יש את הפורמולה YU PING FENG SAN או בשם המדף המגניב שלה JADE SCREEN זו פורמולה שאמורה לחזק את מערכת ההגנה הראשונית של הגוף ולמנוע ממחלות החורף לפגוע בנו, אני נותן את הפורמולה הזו למטופלים שכל חורף חולים כל החורף כדי לעזור להם להתמודד עם זה. אפשר להשיג אותה בחנויות הטבע או לדבר איתי וארשום לכם אותה אם תרצו. חשוב לציין שאם שותים ממנה זה לא אומר שאפשר לשבור את ההסגר או להתנשק עם חולה. אנחנו מתמודדים כאן עם מחלות ברמה מדבקת במיוחד ולא צריך לקחת סיכונים מיותרים.


נקווה שהאנשות תעבור את המשבר הזה בשלום ואז נוכל לחזור ולטפל בדברים הקטנים שמציקים לנו בחיים.


205 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הכרם 9 רחובות.

יהודה הלוי 7 מבשרת ציון.

קליניקות:

יצירת קשר:

אימייל: TheGombi@gmail.com

טלפון: 054-6416632

פייסבוק:

  • Facebook - Black Circle

© 2015 by Barak Gombosh. Proudly created with Wix.com

bottom of page