top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

2021 שנת השור



בראש השנה כל היהודים שמחו ששנת הקורונה נגמרה, בסילבסטר העולם כולו הריע ש2020 נגמרה, אבל הקורונה עדיין פה איתנו. אולי היא רק מחכה ל12.2.2021? היום בו תסתיים שנת העכברוש ותתחיל שנת השור, ראש השנה הסיני.


אם אתם זוכרים מה כתבתי על שנת העכברוש (לינק), זו הייתה אמורה להיות שנה של חוכמה וחשיבה מהירה, אבל הייתה שם גם נגיעה לאיזה "וירוס מסתורי" שמתחיל במזרח הרחוק והאפשרות שזאת תהיה שנה הקשורה למחלות. האם השור הוא מה שיציל אותנו מהעכברוש?


במירוץ של חיות הזודיאק של גלגל המזלות הסיני השור היה הראוי והחזק ביותר מכל השאר, הוא פשוט הסתער קדימה ולא נתן לדבר לעצור אותו, החתירה שלו לנצחון הייתה גם נקודת התורפה שלו, הוא לא שם לב שהעכברוש תפס לו טרמפ על הראש וניצח אותו בערמומיות.


אנחנו אמורים ללמוד מהסיפור הזה שרק לשים את העניים על המטרה בלי להסתכל לצדדים או לחשוב לרגע זו הדרך המהירה ביותר בין נקודה A לנקודה B, אבל לא בהכרח הדרך הנכונה ביותר, השור השאיר מאחוריו בעלי חיים אחרים שהתקשו לחצות את הנהר ולהגיע לקו הסיום בלי להתחשב בהם בכלל והגאווה שלו עלתה לו בניצחון בסופו של דבר.


הקשר בין העכברוש לשור הוא חזק גם מבחינת האיברים אליהם הם קשורים, השור קשור לכבר והעכברוש לכיס המרה, לפי הרפואה הסינית אלו שני האיברים שקשורים לאלמנט העץ, כיס המרה הוא יאנגי יותר והכבד הוא ייני יותר. אז אפשר להסתכל על זה כך שהשנה שעברה הייתה שנה של שינויים ובלאגן והשנה הקרובה יכולה להיות זו שתאזן אותה.


הכבד הסיני, שקשור לשור הוא אחד האיברים המדוברים ביותר בקליניקה, בגלל שהוא קשור לזרימה חלקה בגוף וגם לכעסים, סטרס ומתח. דברים שרבים מאיתנו סובלים מהם בעידן המודרני ובמיוחד בישראל. הרבה פעמים אנחנו מסתכלים על כעס וסטרס בתור דברים שליליים, אבל יש להם גם איכות טובה, הסטרס (במידה הנכונה) הוא מה שמוביל אותנו לפעולה, הנה למשל, עכשיו אני כותב את המאמר הזה רק בגלל הלחץ שעוד רגע נגמר לי הזמן ואני חייב כבר לפרסם אותו, חשבתי עליו כבר לפני חודש, אבל לא כתבתי כלום כי לא היה לי את הדחיפה הזאת שתגרום לי לעשות את זה.


ואם כבר מדברים על לדחוף, השור ידוע גם בעקשנות שלו, הוא לא עוצר גם כשקשה, להיפך, כשהאיכרים חיברו את השור אל המחרשה בשדות הם ראו שזה רק גרם לו לנוע קדימה, ההתנגדות היא מה שדווקא נותנת לשור את הכוח להמשיך ולהתקדם בכוח ומאמץ.


עם כל הכוח הזה שיש לשור אנחנו צריכים לזכור שהוא גם יכול להתעצבן בקלות, מין ערס כזה שיכול לעשות הרבה בלאגן, אבל אם מנתבים את הכוח שלו נכון הוא יכול להיות מועיל מאוד ואפילו מנהיג. את הכבד משווים הרבה פעמים לשר המלחמה של הקיסר שמגן על המדינה כולה וכך גם השור שומר על העדר ומוכן להסתער ולרמוס את כל מי שינסה לפגוע בו או במשפחה שלו.


השעות שקשורות לשור (ולכבד הסיני) הן 1-3 בלילה. במקור כלשהו קראתי שזה הזמן שמקושר לשור כי זו השעה בה נהגו להאכיל אותם באמצע הלילה, נשמע לי די מוזר, איזה איכר יקום ככה בשעה הכי אפלה כדי להאכיל שור, מה? הוא לא יכול לחכות לבוקר? אם אתם יודעים משהו בקשר לזה אני אשמח לשמוע, תכתבו לי בתגובות. בכל מקרה, זו שעה שאנחנו אמורים לישון בה בגדול, למרות שיש האומרים שזו גם שעה מעולה להזדווג בה (עוד תכונה שהשור מצטיין בה). אם אתם סובלים מבעיות שינה שמעירות אתכם בלילה בשעות 1-3 סימן שכנראה יש לכם איזה חוסר איזון בכבד. זה כנראה קשור לסטרס או עצבנות שלא משתחררים ומשפיעים על הגוף דווקא בזמן השינה, דבר שרק עושה אתכם יותר עצבנים, כי איכות השינה נפגעת. כמובן שכמו בעיות שינה רבות אפשר לפתור את זה (אפילו די בקלות הייתי אומר) בעזרת דיקור סיני וטיפול מתאים.


אז מה צפוי לנו בשנת השור לאחר שנת העכברוש?

העכברוש היה קשור למחלות וחוינו את זה טוב מאוד, גם לחוכמת המדע שסיפק לנו בדיקות, חיסונים ופיתרונות וגם לכלכלה שנולדת משקט וסבלנות, אני רואה את זה כשינויים שכולנו נאלצנו לעשות בעבודה שלנו בשביל שתתאים לימי הקורונה. אני למשל הגברתי משמעותית את כמות ביקורי הבית שאני עושה והצלחתי להגיע אל מטופלים באזורים כמו בת ים, חולון, תל אביב וישובים מסביב לירושלים בנוסף למבשרת ציון ורמת גן בהן טיפלתי קודם לכן.


שנת השור תהיה השנה בה אנחנו ניקח את העומס הזה שנפל עלינו ובעזרת נחישות וחתירה למטרה ננצל אותה לטובה כמה שרק נוכל. השור הוא גם חיה חזקה ובריאה, לכן אני רוצה להאמין שנצליח להתגבר בשנה הזאת על המגפה העולמית. כמובן שגם החזקים ביותר מבינינו עדיין צריכים לדאוג לעצמם, לכן אני ממליץ לכולם לשמור על היגיינה וריחוק, לצרוך ויטמינים D C וגם אבץ וכמובן להגיע לטיפולי תחזוקה של רפואה סינית לשמירה על בריאות.


ועכשיו – כדי להתחיל את השנה בטוב, אם קראתם הכל והגעתם עד כאן אני מציע לכם מתנה, אתם מוזמנים להתקשר אלי, לספר לי שקראתם את המאמר על שנת השור ולקבל טיפול בחצי מחיר, רק בשביל שהשנה הזאת תהיה בריאה ומאושרת יותר מהשנה הקודמת.


בברכת שנת שור שמחה, בריאה ומאושרת.


ברק גומבוש, רפואה סינית. 054-6416632

131 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page