top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

2023 שנת הארנב

עודכן: 6 בפבר׳


הגענו לעוד שנה חדשה! לפחות מבחינת הסינים. שנת הארנב מתחילה ואנחנו ננסה להבין מה זה אומר בעצם.


זה מרגיש כמו שינוי גדול במיוחד, לעבוד משנת הנמר הגדול החזק והמאיים אל הארנבון הרך והחביב. אבל במרוץ החיות של גלגל המזלות הסיני הארנב הגיע במקום הרביעי, ישר אחריו ופספס את המדליה בכמה רגעים. לפחות מבחינתי, זה עדיין מקום מכובד מאוד, כי הארנב, יחסית לחיות הגדולות והחזקות שהקדימו אותו נאלץ לקפץ בין הסלעים כדי לחצות את הנהר. דבר שדורש המון נחישות וריכוז.


אמנם אין לארנב איזה מעמד מיוחד מבחינת התרבות הסינית, כמו הנמר שהגיע לפניו או (ספויילר!) הדרקון שהגיע אחריו, אבל בשבילי הוא מסמן הרבה. שנת הארנב היא השנה בה התחלתי את החיים שלי בתור מטפל ברפואה סינית. זה אומר שעבר סבב שלם (ו12 שנים...) ומתחילים עכשיו גלגול חדש בו אפשר לראות את העולם בצורה שונה ובוגרת יותר (הסינים רואים את ציר הזמן כספירלה ולא קו ישר – לינק).


בגדול שנת ארנב יכולה להיות שנה מאתגרת של שינויים בחיים, כמו שהוא לא עומד במקום ומתרוצץ מפה לשם. אני זוכר שלפני 12 שנים היו כמה וכמה רעידות אדמה בסין וגם אז שייכו את זה לחוסר היציבות והתנועתיות של שנת הארנב. נקווה שלפחות האדמה תהיה יציבה השנה, כי העולם ממש לא מרגיש יציב לצערנו.


הארנב הוא סמל של ערנות וזריזות, אם כוללים גם את באגס באני יש כאלה שיגידו שנינות. את המסקנה הכי גדולה לגבי החיה הזו כדאי ללמוד מהמשל הידוע של הצב והארנב. גם לשנה הקרובה, וגם לנו בתור בני אדם בכל שנה, יש את הפוטנציאל להצליח, בדיוק כמו שהיה לארנב. אבל רק במקרה שנתמיד, לא נשתחצן ולא נהיה עצלנים. בקיצור זה תלוי רק בנו ולא באיזה גורל או משהו בסגנון.


אם נסתכל על כמה מפורסמים שנולדו בשנת ארנב נוכל למצוא את מייקל ג'ורדן שקפץ גבוה בקריירה שלו, אלברט איינשטיין שקפץ למסקנות גדולות ואפילו מסי (הפרעוש) שסגר את השנה האחרונה עם הגביע של המונדיאל.


מאחל לכם שנת ארנב מוצלחת במיוחד, לפחות כמו זו של מסי.

האמת היא שאני מקווה שהיא תעבור מהר כמו ארנב במכונית מרוץ, כי אני לא יכול לחכות לשנת הדרקון שתתחיל בדיוק ביום ההולדת שלי בשנה הבאה 9.2.2024 .

46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page