top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

9 ארמונות האושר



כשמדובר על האושר שלנו אנחנו צריכים לחשוב קודם כל על מצב הלב. לפי הרפואה הסינית הלב מושווה לקיסר של סין. יש לו קשר הדוק מאוד למה שנקרא בסינית SHEN, שהתרגום הטוב ביותר שהצלחנו לתת לו הוא "הנשמה" שלנו. קורה לפעמים שאנחנו לא מאושרים ואפילו לא יודעים מה הסיבה לזה. על פניו כלום לא השתנה, הכול אמור להיות בסדר, אבל עדיין יש מין תחושה שמשהו לא כשורה. במקרים האלו אנחנו צריכים לחשוב על הקיסר של הגוף שלנו ובמיוחד על מצב הנדל"ן שלו.


מי שביקר בסין בטוח ביקר גם בעיר האסורה, המקום בו התגוררו הקיסרים, זה מקום גדול ומרשים מאוד, אבל הוא רק חלק מהבתים של הקיסר, בגבעה סמוכה ניתן לראות כבר מהעיר האסורה את ארמון הקיץ של הקיסר ויש עוד כמה וכמה ארמונות ומבנים בהם היה שוכן בתקופות שונות. הסינים לקחו את האנלוגיה הזאת ובנו פרופיל פסיכולוגי-פילוסופי לשאלה האם גם לקיסר של הגוף שלנו יש את כל הארמונות להם הוא זקוק והאם מצבם ראוי לביקור של הקיסר. הם קראו לפרופיל הזה "9 ארמונות הלב", במקרה בו הם לא במצב טוב, הלב הופך לכאב ואז הם יהיו 9 כאבי הלב. זו אגב גם הסיבה שלמרידיאן של הלב והמרידיאן של מגן הלב יש 9 נקודות דיקור.


אז מה הם הארמונות האלו בעצם? כל מיני אספקטים שמאתגרים אותנו בחיים. כמו שהקיסר שוכן בכל פעם בארמון אחר ככה גם התודעה שלנו מתמקדת כל פעם בנושא אחד וככל הנראה אם אנחנו מרגישים שמשהו לא כשורה למרות שעל פניו נראה שהכל בסדר, אולי הכל בסדר ב8 ארמונות אבל הקיסר שוכן עכשיו בדיוק בתשיעי, שם נדרש סדר.

הארמונות הם:

1. בריאות

2. שפע

3. נתינה

4. יחסים

5. יצירתיות

6. העולם החיצון

7. קריירה

8. חוכמה

9. בית


כדי להשתמש בארמונות לטובתנו ולהיות מאושרים, נצטרך קודם כל להבין מה המשמעות שלהם. לאחר מכן נוכל להבין איזה דברים בחיים שלנו משפיעים על כל אחד מהארמונות ובעתיד נוכל גם להתבונן על עצמנו, להבין איזה ארמון פגוע ומה צריך לעשות כדי לחזק אותו.


1 – בריאות

יש סיבה שהבריאות היא הראשונה ברשימה הזו. אם אנחנו לא חשים בטוב פיזית אנחנו נהיה בדאון גם נפשית. קורה לי המון שמגיעים אנשים לקליניקה שלא מצליחים לישון בלילה או סובלים מכאבים מטרידים. שום שיח לא יוכל לעזור להם להרגיש טוב יותר כי המחשבה שלהם נמצאת רק בסבל. תארו לכם מסיבת יומולדת בבריכה עם אבטיח לעומת מסיבת יומולדת באמצע המדבר בלי צל, האם אפשר לחגוג בכלל בצורה כזאת? לא משנה כמה רצון טוב יהיה לחוגגים, זה בלתי אפשרי עד שלא מתאזנים בריאותית. מה עושים? אפשר לדאוג יותר לבריאות שלנו, לאכול טוב, לעבוד בכמות המתאימה ולנוח. זה לא תמיד פשוט ובמקרים האלו כדאי להגיע לטיפול. דיקור סיני יוכל לעזור כאן במיוחד, גם כטיפול מונע.


2 – שפע

אני מניח שכשזה קשור לשפע הדבר הראשון עליו אתם חושבים הוא כסף. זה נכון מבחינה מסוימת, אבל לא רק. יכול להיות אדם מיליונר עם המון הון שעדיין לא מרגיש את השפע הזה בחיים שלו, כבר הכל משעמם אותו ולא מרגש אותו, לעומת מישהו עני שאפילו חלה בערב שבת נותנת לו את תחושת השפע אותה הוא צריך. כן יש כאן את האלמנט הכלכלי, אבל זה בעיקר התחושה שמתלווה אליו.


3 – נתינה

כל מי שתרם פעם, בסתר או בגלוי, יודע שזה נותן תחושה נפלאה. מה שווה כל השפע הזה אם אנחנו לא יכולים לחלוק אותו גם עם אחרים? אגב מחקרים מודרנים הראו השפעה ישירה בין נתינה ותרומה לאושר וזה ממש לא חייב להיות סכומים גדולים. המחקרים הראו שמסכום מסויים אין באמת הבדל באושר שמקבלים מנתינה. אגב, לא רק כסף אפשר לתת, לפעמים אפשר לחלוק גם ידע או כל מיני דברים אחרים כמו אהבה, עזרה ותשומת לב.


4 – יחסים

זה נראה לי אחד הדברים הברורים יותר. מערכות היחסים שלנו עם בני\בנות הזוג וגם עם חברים קרובים ומשפחה. ברגע שנמצאים בריב או חוסר הרמוניה עם מישהו קרוב שאנחנו אוהבים זה יכול לערער מאוד ולשלוט לנו בחיים. חשוב לשמור על מערכות יחסים חמות וטובות, לא להשאיר מחלוקות מתחת לפני השטח ולפתור אותן בסינרגיה.


5 – יצירתיות

זה משהו שתקופת הקורונה העירה אצל המון אנשים. יש זמן פנוי ושלווה בבית אבל עדיין יש תחושה שצריך לעשות משהו וכאן היצירתיות מתעוררת. וזה לא רק קשור לכישרון של ציור, כתיבה או נגינה. זה בעיקר התחושה שלנו שאנחנו יוצרים משהו ומבטאים את עצמנו דרכו. יצירתיות יכולה להיות אפילו הדרך בה מגדלים את הילדים או מטפחים את הגינה.


6 – העולם החיצון

זה דווקא הארמון שהכי נפגע בתקופת הקורונה. הפחד שלנו לצאת אל העולם, להיות בתקשורת עם הסביבה. האם אנחנו נהנים לצאת או שמרגישים שהעולם מאיים עלינו? אני חושב שזה קשור מאוד לתחושה של "צריך לצאת לחופשה". אפילו שהקורונה נתנה לנו קצת מנוחה מעבודה עדיין לא קיבלנו את האספקט הגלובלי הנדרש. טיסה לחו"ל או אפילו נסיעה לצפון מרחיבים את הקשר שלנו לעולם החיצון ומחזקים את הארמון הזה.


7 – קריירה

העולם של המכורים לעבודה. זה בהחלט יכול ליצור תחושת סיפוק כשעובדים במשהו ועושים אותו טוב או שיש לנו ידע ויכולת יוצאים דופן בנושא מסוים. האנשים האלו שמשקיעים הכול בחיים בקריירה שלהם מנסים לחפות על שאר הארמונות עם חיזוק של הקריירה וכנראה גם של השפע. אבל זה לא עובד ככה, גם אם אחד הארמונות הכי מפואר ויפה ושאר הארמונות לא במצב טוב האושר האמיתי לא יהיה שם.


8 – חוכמה

ניסיון חיים, צבירת ידע ושימוש נכון בהם. משהו שאנחנו רוכשים במהלך החיים שלנו ומשתדלים ליישם כדי להימנע מטעויות ולחיות חיים רגועים ומאושרים יותר. אפשר לראות את הארמון הזה חזק אצל אנשים מבוגרים שנשארים שלווים איפה שצעירים נלחצים ומתפוצצים מבפנים. המוח האנושי הוא דבר יוצא דופן על כדור הארץ, אם נלמד ונפתח אותו סביר להניח שהוא יהיה שבע ואנחנו נהיה מאושרים יותר.


9 – בית

המקום בו אנחנו גרים יכול להשפיע מאוד על החיים שלנו. זה בעצם הארמון שלנו. אני יודע שאצלי באופן אישי, בפעמים בהם הראש שלי מבולגן ואני מרגיש חסר מנוחה, לסדר את הבית עושה סדר גם בתוך הגוף. אנשים שמשקיעים בנראות של מקום המגורים שלהם, מגדלים גינה ומרגישים שהם גרים במקום שמשקף אותם יהיו מאושרים יותר. אגב, מכל החדרים בבית הסינים הכי ממליצים להשקיע בשירותים, ביקור בוקר מהנה בחדר נעים יכול לעשות לנו את היום.


כדי להשתמש בארמונות האלו נצטרך לעשות לעצמנו רשימה ולהבין מה בחיים שלנו יכול לחזק כל אחד מהארמונות. יכול להיות שלאנשים מסוימים זה יהיה דבר אחד ולאחרים דבר אחר. ברגע שמרגישים את התחושה הזאת שמשהו לא כשורה אפשר לעבור על רשימת הארמונות אחד אחד ולראות מה מהם פחות מאוזן, ואז לאזן אותו בעזרת מה שכתבנו ברשימה.


אני נותן לכם כאן דוגמא לאיך רשימת ארמונות יכולה להראות:

1. בריאות – יוגה, אימון כושר, דיקור סיני, הליכה בערב.

2. שפע – עבודה, קניות.

3. נתינה – תרומה, הזמנת אורחים, חינוך.

4. יחסים – זוגיות, ילדים, חברים.

5. יצירתיות – כתיבה, ציור, נגינה, ילדים.

6. העולם החיצון – חופשה, טיול, מסעדה, קניות.

7. קריירה – עבודה, לימודים, התמקצעות, ייעוץ, חיזוקים חיוביים, פירגונים.

8. חוכמה – לימודים, לדבר עם מבוגרים, סקרנות.

9. בית – לסדר, לנקות, לשפץ, לגדל צמחים.


נסו להכין לעצמכם את הטבלה שמותאמת אליכם ולשמור אותה במקום קרוב.

מקווה שהמילים שלי יעזרו לכם להרגיש מאושרים יותר.

ברק.

137 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הכרם 9 רחובות.

יהודה הלוי 7 מבשרת ציון.

קליניקות:

יצירת קשר:

אימייל: TheGombi@gmail.com

טלפון: 054-6416632

פייסבוק:

  • Facebook - Black Circle

© 2015 by Barak Gombosh. Proudly created with Wix.com

bottom of page