top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

התמודדות עם בחילות בנסיעות ובכלל



בחילות בזמן נסיעה זה דבר מאוד נפוץ ודי מבאס, כל מה שאנחנו רוצים (בתור נוסעים ולא בתור נהגים) הוא להעביר את הזמן עם קריאה של ספר או התעסקות בסמארטפון, אבל אחרי כמה רגעים שאנחנו מביטים בהם מתחילה תשובה לא נעימה בגוף.

מה שקורה זה שהמוח לא יודע להחליט אם אנחנו בתנועה או לא, בגלל שאנחנו יושבים בלי לזוז, מה שמעיד על חוסר תנועה, אבל עדיין מתקדמים ואברי שיווי המשקל שלנו באוזן מאותתים למוח שאנחנו בתנועה. בתוצאה של כל העניין היא תחושה של בחילה ולפעמים זה מגיע עד כדי הקאה.

אז כדי למנוע את זה נצטרך לגרום למוח שלנו להבין מה באמת קורה, כל מה שנצטרך לעשות זה להסתכל החוצה מהחלון ולראות את הדרך, ואת העובדה שאנחנו כן בתנועה. אם כבר יש לנו בחילה ונסתכל על האזור שקרוב לאוטו, התמונה תזוז מהר מאוד וזה עלול להחמיר את המצב, לכן מומלץ יותר להסתכל קדימה ורחוק, כך לאט לאט הבחילה תרגע.

אם בכל זאת אנחנו רוצים לקרוא משהו או להתמקד בדבר שהוא לא הדרך בה אנו נוסעים, אפשר להחזיק את הספר או המסך בו אנו בוהים קרוב יותר לחלון, כך שהתנועה של הרכב תהיה לנו בטווח הפריפרי של הראיה והמוח עוד יהיה מודע אליה, ומדי פעם לשלוח אל החלון איזה מבט לכמה רגעים.


חוץ מזה יש נקודת דיקור נפלאה שנקראת PC-6 והיא יכולה להקל על בחילות באופן די מיידי ויעיל, שווה לנסות אותה.

שיטת השפעול הטובה ביותר היא עם מחט ללא ספק, אבל יש לה השפעה כלשהי גם בלחיצה ועיסוי בלבד.

המיקום הוא בין שני הגידים הבולטים שעוברים במרכז האמה משורש פרק כף היד במרחק של שלוש אצבעות מהקו בו מתחילה כף היד (יש ממש קו! תסתכלו!)

אפשר להשתמש בנקודה לכל מיני בחילות מכל מיני סיבות כמו הריון, קלקול קיבה, נסיעה או סחרחורות ומחלות שונות.


יש אפילו צמידים שמיועדים לשפעול הנקודה ולוחצים עליה, מין גימיק שמוכרים בשביל למנוע בחילות, אבל שימוש באצבעות שלנו טוב לא פחות מהצמיד.

נסו זאת בעצמכם בהזדמנות וספרו איך הרגשתם. אני מחכה לשמוע.


341 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page