top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

כללי שימוש קינזיו טייפ

עודכן: 5 בינו׳ 2022



מזל טוב! אם אתם קוראים את זה סימן שיש עליכם קינזיו טייפ.

הפוסט הזה הוא רק הוראות והסברים להתנהגות עם הטייפ, אם תרצו להבין איך הוא עובד ומה הקטע שלו אתם מוזמנים לקרוא מאמר אחר שכתבתי: קינזיו טייפ מאמר מורחב (לינק)



נקודות עיקריות:

- אפשר להתקלח.

- להוריד אותו אם הוא כבר השתחרר ובקושי מחזיק, אם יש אלרגיה או אם הכאב מוחמר.

- כשמורידים לא מהר מדי, לאט עם מים חמים במקלחת.


והנה התשובות המלאות לכל השאלות שהתכוונת לשאול אותי:


האם אפשר להתקלח עם הטייפ?

התשובה היא כן! כל עוד עברה שעה מאז שהדבקנו אותו אפשר להתקלח חופשי. צריך לתת לחום הגוף לפחות שעה עד שהוא מדביק את הטייפ טוב יותר ואז גם מים של מקלחת לא יפריעו. כדאי להימנע מסיבון או שפשוף של האזורים עליהם יש את הטייפ כדי שלא יתקלף.

אחרי המקלחת הטייפ עלול להישאר רטוב. אם אתם תהיו בסביבה קרה (חורפית או מזגן) שימו לב שהוא לא נשאר חשוף לקור עד שהוא מתייבש, כי זה עלול לתפוס את השרירים ולהחמיר את הכאבים.

לא מומלץ לייבש את הטייפים עם מפזר חום או משהו בסגנון כי זה עלול לפגוע בדבק שלהם.


כמה זמן הטייפ נשאר על הגוף?

בגדול הוא יכול להישאר בכיף 3-4 ימים. אני ראיתי מטופלים שזה החזיק להם גם יותר משבוע וראיתי כאלה שזה נפל להם אחרי כמה שעות, זה תלוי בעיקר במיקום, ברמת המתח ובהתנהגות. טייפ שממוקם על הגב התחתון יחזיק מעמד יותר זמן מטייפ על כף הרגל שדורכים עליה כל היום או על כף היד שרוחצים שוב ושוב.


אז מתי כן להוריד אותו?

אלא אם אמרתי משהו אחר, אפשר להוריד אותו ברגע שהוא נהיה "לפלף" וכבר לא באמת מחזיק את הגוף או תומך בו.

לפעמים בהתחלה הוא יכול טיפה לגרד, אבל במקרה בו יש גרד חזק או פריחה סביבו, חייבים להוריד אותו, ככל הנראה יש איזו אלרגיה לאחד החומרים, זה לא סוף העולם, אפשר להשתמש בטייפ של חברה אחרת עם חומרים אחרים שעושה את אותה עבודה.


איך מורידים את הטייפ?

לא מושכים אותו מהר ולא בכוח! הטייפ מודבק טוב מאוד. אם נוריד אותו כמו רצועות שעווה הוא עלול לעשות פצעים ושלפוחיות כמו כוויות. אני יודע להגיד לכם מניסיון אישי שזה לא כיף בכלל.

צריך להוריד את הטייפ לאט, אפילו אם זה כאב שמתמשך יותר וחשוב להניח אצבע להחזקת העור. למען האמת נסו להפריד את העור מהטייפ ולא להיפך, מעט להרים את הטייפ וללחוץ עם האצבע על העור. כמובן שלעשות את זה במקלחת עם מים חמים ואיזה ג'ל רחצה יכול להקל. עוד המלצה היא להוריד אותו עם כיוון גדילת השיער במקרה שהוא מונח על אזור שעיר, זה יחסוך בערך 50% מהכאב.


מצאתי את זה גם בסופר-פארם, אפשר לקנות ולשים לעצמי לא?

בגדול אני לא ממליץ לעשות את זה. זה מסובך יותר ממה שזה נראה, זה לא כמו להדביק פלסטר, יש מנחים, גזירות, מתח וכיוונים שצריך לעבוד לפיהם. למען האמת יש לי כמה גלילים שמטופלים נתנו לי במתנה, הם אמרו שסתם קנו אותם וגילו שהם לא יודעים להשתמש בהם.

אם זו הדבקה פשוטה, אני יכול להדריך אתכם לעשות את זה בעצמכם ואפילו לתת לכם טייפ לבית במחיר מוזל (יכול להיות אפילו פחות מחצי מהמחיר של הרשתות). עוד דבר אחרון בנושא, אני יודע שאפשר למצוא באינטרנט טייפים זולים ויפים במיוחד שמיוצרים בסין, הם על הפנים, עלולים אפילו לעשות נזק.


יש משהו שאסור לעשות?

אם אין איזו מגבלה אחרת אפשר להתנהג כרגיל. רק לא להתקלח או לעשות ספורט עצים כשעה אחרי ההדבקה בשביל שהטייפ יספיק להידבק טוב.


הצבעים משנים משהו?

על הנייר אין הבדל בין הצבעים, אבל בתכלס ככל שהצבע כהה יותר כך הטייפ קולט יותר חום ונדבק טוב יותר. השחור יהיה הכי חזק, אבל לא כדאי להדביק אותו על רגליים שעירות למשל. הלבן יהיה עדין ביותר ולכן גם יהיה הכי קל להוריד אותו.


מקווה שעניתי על כל השאלות ששואלים בדרך כלל והסברתי הכל.

אם יש עוד שאלה או שכחתי משהו אתם מוזמנים לפנות אלי או לשאול כאן למטה בתגובות ואני אוסיף את המידע לפוסט.


מקווה שהכאבים יעברו מהם ומזכיר שאני תמיד כאן בשבילכם.

ברק.

1,754 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page