top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

תזונה לסטגנציית צ'י הכבד

עודכן: 15 בנוב׳ 2020




כבד של רפואה סינית הוא איבר עם המון תפקידים מאוד חשובים בגוף. העניין הוא גם שבעידן המודרני הוא נפגע מאוד בקלות, הסטרס של חיי היום יום בישראל משפיע עליו מאוד ויש סיכוי גבוהה יותר שמישהו ברמת גן יפתח בעיות בכבד מאשר סיני שחי בכפר נידח ומגדל אורז.


אם צ'י הכבד נתקע יכולות להיות כל מיני תופעות בגוף, עצבנות, כאבים, עצירות, תחושת תקיעות ועוד ועוד. בתכלס הכבד מנקה את הרעלים בגוף שלנו, אז ככל שנאכל פחות "זבל" ככה יהיו לו חיים קלים יותר. חשוב לא לאכול יותר מדי שהוא יספיק לנקות את הארוחה הקודמת לפני שהוא מתחיל לנקות את החדשה ולזכור שהכבד מאוד מושפע מלחץ נפשי, אז לאכול כשרגועים ולא כשיש המון בלאגן מסביב.

מטופל עם כבד סיני חלש יצטרך לאכול מאכלים מעט חריפים, לאכול בכמויות קטנות ולא לאכול בשעות הלילה.


מזון מומלץ:

תבלון חריף (אבל לא לוהט!), בצל, שום, עלי חרדל, כורכום, בזיליקום, נענע, חזרת, הל, כמון, שומר, שמיר, ג'ינג'ר, מעט יין אדום, קפה גם יכול להועיל (אבל לא יותר מכוס ליום), מעט פירות הדר, מעט חומץ, מעט חמוצים ומעט שזיפים. ירקות טריים, דגנים מונבטים, אספרגוס, כרוב, לפת, כרובית, ברוקולי, כרוב ניצנים, סלק, ארטישוק ירושלמי, שיפון, שמן זיתף מולסה ומעט חלבון מהחי.


להימנע:

ג'אנק פוד, מזון מעובד, תרופות לא חיוניות, חומרים משמרים, צבעי מאכל ומונוסודיום גלוטמאט, גבינות, שמנת, גלידה, בשר אדום, מרגרינה, אגוזים, פיצה, אלכוהול, סלטים, מיצים, יין לבן.

לא לאכול בסטרס ולא לדלג על ארוחות, להשתדל לא לאכול מהר מדי או יותר מדי.


איך הצלחת צריכה להיראות:

50% המון ירקות בכל מיני צבעים עם מעט תבלון.

25% חלבונים

25% פחמימות

493 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page