top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

תזונה מחזקת יאנג



בגדול כדי לחזק יאנג אנחנו נעשה אותו דבר כמו בתזונה של חיזוק צ'י (לינק) רק שנוסיף גם מזון מחמם.

נמנע ממזון נא וקר כמו סלטים טריים, פירות (במיוחד הדר) ומזון לא מבושל שהוא בעייתי מאוד בתזונה הזאת כי הוא עושה את ההפך הגמור ממה שאנחנו רוצים להשיג.

את המזון צריך לבשל או לאפות כדי שהוא יהיה חם ויהיה קל יותר לעכל אותו. בדיוק כמו בתזונה של חיזוק צ'י כדאי לאכול במנות קטנות ולא להפריז באכילה.

המזון שיחמם את הטחול בצורה הטובה ביותר הוא דייסת קונג'י (אורז מבושל עם המון מים למשך שעה), שיבולת שועל (קוואקר), בטטה, בצל, כרישה, בשר כבש, מרק עוף, בשר בקר, סרטנים (אחלה של דבר, אבל רמת גן לא בדיוק מציעה אותם) ערמונים, ג'ינג'ר יבש, ציפורן, הל, קינמון, רוזמרין, כורכום, אניס, אגוז מוסקט, שום, ציפורן, ריחן, מעט פלפל צ'ילי, בצל ירוק.


לפי הרפואה הסינית, בפגיעה חמורה ביאנג לא רק הטחול יפגע אלא גם הכליות, שהן מחסן החירום שלנו בגוף. אם חסר יאנג הכליות יפצו על זה למשך תקופה עד שהמחסנים שלהן יתרוקנו גם ואז יהיו אפילו יותר בעיות.

מזון מחמם כליות- שעועית שחורה, בצל, כרישה, אורז מלא, קינואה, סלמון, עוף או בשר כבש, ציפורן, חילבה, זרעי שומר, פלפל שחור, קינמון, ג'ינג'ר יבש, רוזמרין, אניס, ערמונים, אגוזי מלך ופיסטוקים.

בדרך כלל שימוש במלח ואצות ים יחזקו את הכליות, אבל במקרה הזה בגלל שהטחול פחות יהנה מהעניין עדיף להמעיט.

תופעת לוואי של חוסר יאנג הכליות עלולה להיות בצקות במקומות שונים בגוף ובמקרה כזה נוסיף לתזונה סלרי מבושל, חסה, שומר וגריסים מבושלות במרק.


ממה נרצה להימנע:

פירות וירקות טריים, סלטים, נבטים, תרד, עגבניה, פולי סויה, טופו, מוצרי חלב, מזון מתועש שמלא במלח או סוכר, משקאות ומזון קרים או אוכל קר ישר מהמקרר.

1,391 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page