top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

תזונה מחזקת יין


תזונה לחוסר יין.


היין הוא חומרי במיוחד ולכן נצטרך לשפר את התזונה כדי לחזק אותו. התזונה עצמה יחסית דומה לתזונה של חיזוק דם (לינק) והיא מבוססת על חלבונים, עלים ירוקים, שורשים, דגנים זרעים וקטניות.

ליין יש גם אספקט של נוזליות ולכן נעדיף מרקים נזידים ודייסות ובאופן כללי לשתף מים בתהליך הבישול וההכנה.


צריך להיזהר לא להפריז בכמויות כשמשתמשים בתזונה לחיזוק היין אחרת עלולות להיווצר בעיות אחרות בגוף מחוסר איזון לכיוון השני כמו חוסר יאנג או הופעת לחות בגוף. כדי להימנע מזה מראש, שוב יש לשים לב שהטחול מספיק חזק, ואם לא צריך שהתזונה תחזק גם אותו (לינק).


מזון מומלץ:

חיטה, שיבולת שועל, אורז, דוחן, עוף, ביצים, חמאה, חלב וגבינות עיזים, יוגורט, טופו, זרעים, אגוזים, דגים, ספירולינה, אצות, קישואים, תפוחי אדמה, בטטות, מלון, שעועיות שונות, סלק, טפריות, זרעי שומשום שחור, אספרגוס.

מבחינת מתוקים אפשר לאכול במידה תפוחי עץ, בננות, מנגו, קוקוס, בוטנים, שמן זית, שמן פשתן ושמן שקדים.

אם חוסר היין חמור מאוד הוא יכול להוביל למצבי יובש ואז פירות וירקות מימיים יוכלו לעזור, אבטיח, מלון, מלפפון וכו'.


להימנע:

מזון מר וחריף, צ'יליף קארי, קינמון, שום, ג'ינג'ר, בצל, כרישה, בזיליקום, ציפורן, וואסבי, קפה, בשר כבש, שרימפס, חומץ וחמוצים. יש להימנע גם מ"על האש" או מזון שחומם בטוסטר. כמובן שסיגריות אלכוהול וסמים אחרים גם לא יעזרו לתהליך.


מקרי חוסר יין ספציפיים

חסר יין הקיבה – הקיבה גם אחראית כמו הטחול על תהליך הפיכת המזון לאנרגיה בגוף, לכן אם הפגיעה היא בה צריך לתת לה מזון שיהיה קל לעיכול כמו מרקים, דייסות ומזון מבושל.

חסר יין הריאות – בעיות נשימה ויובש. יעזרו כאן פירות כמו אגסים, אפרסקים, תפוחים, בננות, תותים וגם חלב, גבינהף טחינה ואצות.

חסר יין הכליות – כשמאגרי החירום של הגוף מתרוקנים חשוב לחזק אותם. מומלץ לאכול בשר חזיר (אם אתם לא אוכלים כשר...) ברווז, דוחן, שיבולת שועל, טופו, שעועית שחורה, רוטב סויה, שומשום שחור, פטריות שחורות, אוכמניות ואצות.


איך הצלחת צריכה להיראות:

הרבה מים במזון, מרקים וכו'.

20% חלבונים כמו זרעים אגוזים ומוצרי חלב

40% ירקות (אפשר גם טריים אם אין בעיה בטחול)

40% פחמימות

1,591 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page