top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

תזונה מחזקת צ'י וטחול

עודכן: 11 בינו׳ 2021


מבחינה סינית הטחול הוא המפעל בגוף שלנו שלוקח את המזון מהקיבה והופך אותו לצ'י שהוא האנרגיה שמפעילה כל דבר בגוף שלנו. לפעמים קורה שהמפעל הזה נפגע ולא עובד טוב, זה די נפוץ בימים המודרנים וקורה בעיקר בגלל המזון המתועש והלא ידידותי שאנחנו אוכלים. התוצאה היא כמו כדור שלג, הטחול פועל פחות טוב ויש פחות אנרגיה ואז בגלל שאין אנרגיה הטחול נפגע אפילו יותר, כדי לצאת מהמעגל הזה דיקור סיני יהיה מעולה וכמובן שגם צמחי מרפא, אבל עם זאת אנחנו נרצה לתת לטחול מזון שקל לו לעבוד איתו כדי שהוא יתאושש במהירות.

המזון הטוב ביותר למשימה יהיה פחמימות מורכבות, חלבון באיכות גבוהה וירקות מבושלים (בהמשך אתן פירוט רחב וברור יותר אל דאגה).

המזון צריך להיות טרי ואיכותי, מתאים לעונה ומבושל טוב טוב, במיוחד דגנים, וקטניות, כדי שיהיה קל יותר לעיכול, שימו לב שיש ירקות מסויימים שעדיף להימנע איתם מבישול יתר.

עוד יקל על הטחול אם נלעס את האוכל היטב וכמובן אם נהנה מהאוכל, נאכל דברים טעימים, נסתכל עליהם, נריח ונהפוך את חווית האוכל למשהו מיוחד, לא לאכול בזמן שצופים בטלויזיה למשל, תנו לאוכל את הכבוד המגיע לו. אפילו הכנת האוכל עצמה חשובה, למה האוכל של אמא הכי טעים? כי היא עושה אותו באהבה.

מזון בבישול ארוך יהיה הכי מועיל, מרקים, נזידים, דייסות, חמין.

כדאי שהמזון יהיה עם כמה שפחות מרכיבים כדי לא לסבך את מלאכת העיכול ומאותה סיבה גם לא לשתות יותר מדי בזמן הארוחה ולא לאכול כמויות גדולות, דמיינו את העובדים במפעל של הטחול כשהם מנסים לעבוד הכי מהר שהם יכולים אבל הם כבר מותשים וכמויות עצומות של אוכל ממשיכות להגיע, לא רק שזה לא יעזור זה אפילו יפריע.


מזון מומלץ:

דייסות אורז, שיבולת שועל (קוואקר), כוסמת, דלעת, בטטה, גזר, תירס, חומוס, שעועית שחורה, אפונה, עוף, בקר, טונה, בצל, כרישה, שום, לפת, פלפל, ג'ינג'ר טרי, קינמון, אגוז מוסקט, שומר (טוב גם לגזים).

אם רוצים משהו מתוק אפשר לאכול מולסה, תמרים, צימוקים או חמוציות, אבל בכמויות קטנות.


מזון לא מומלץ:

מזון נא\חי, מזון לא מבושל, מזון מהמקרר, סלטים, פירות טריים (אפשר להכין ליפתן אם רוצים), מיצים, פירות הדר, חיטה, עשב חיטה, ירקות טריים, עגבניות, תרד, טופו, דוחן, אצות, מלח, יותר מדי מתוקים. גלידות, מוצרי חלב (אפשר יוגורט ומעט חמאה) סוכר, שוקולד, זרעים, אגוזים, חמאת בוטנים, בננות, אבוקדו, פירות טרופיים כמו מנגו אננס קיווי וכו'.

בנוסף עדיף להימנע מאנטיביוטיקה, ויטמין C (שבכמות גדולה מדי עלול לגרום לשלשולים) ושתיית בירה.


איך הצלחת צריכה להיראות:

50% פחמימות קלות לעיכול [אורז לבן, שיבולת שועל, תפוחי אדמה]

35% ירקות מבושלים

15% חלבון איכותי (מן החי למשל)


זכרו שהמפעל ילך ויחזור לעצמו עם הזמן וזה אומר שאפשר לאתגר אותו קצת יותר אחרי תקופה בה הוא החלים. שימו לב שלכל אחד יש את הדברים הקטנים שמתאימים לו יותר ואלו שמתאימים לו פחות, אם למשל שעועית לא מטיבה עם מערכת העיכול שלך אפשר לאכול דברים אחרים.

2,518 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page