top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

בואו נדבר על השמש



גם קרני השמש עושות לנו דיקור סיני ומטפלות בנו.

חם פה בקיץ, רק רוצים לשבת במזגן, ובשעות הצהרים נעשה הכל בשביל לחסוך יציאה החוצה. אבל הרווחנו. ישראל נמצאת יחסית קרוב לקו המשווה ולכן התברכנו בשמש חזקה ואיכותית, לא לדבר על זה שיש לנו את ים המלח, המקום הנמוך ביותר בעולם, בו השמש הכי ידידותית לאדם ויכולה להטיב איתנו ולצמצם פגיעה בעור (ירושלים במרחק של פחות משעת נסיעה משם, שווה לבקר מדי פעם לא?).

אז בחיי היום יום משתמשים בשמש לטובתנו, מחממים מים למקלחת, יש מקומות שמשתמשים בה לייצור חשמל ולאחרונה אפילו בשביל הפעלה ישירה של מזגנים. ומה אם אגיד לכם שיש גם על כל אחד מאיתנו קולטי שמש קטנים? ויטמין D מיוצר בגוף שלנו בעזרה ישירה מהשמש! פעמים רבות נראה אצל מתכנתים שבקושי יוצאים מהבית או אצל דתיים שמכסים את גופם מכף רגל ועד ראש, או יושבים ולומדים תחת קורת גג מבוקר עד לילה מחסור בויטמין D.

הויטמין הזה חשוב במיוחד לספיגת הסידן בגוף ומחסור שלו עלול להוביל למחלות כמו אוסטיאופורוזיס, שזו מחלה שמתבטאת בבריחת סידן מעצמות הגוף והחלשתן. בנוסף ויטמין D יכול למנוע ממחלות שונות לפרוץ בגוף שלנו, החל מיתר לחץ דם, דרך דיכאונות, אלצהיימר, מחלות נפש ועד מחלות אוטואמוניות בהן הגוף תוקף את עצמו והרופאים מתקשים לטפל בהן ולמנוע אותן, אולי בתקופה האחרונה יש עלייה במחלות האוטואמוניות בגלל פחות חשיפה של אנשים לשמש?

כמובן שגם חשיפת יתר לשמש לא בריאה במיוחד ויכולה לגרום למחלות כמו סרטן העור, לכן כשנצא לאמבטיית השמש היומית שלנו נעשה את זה בשעות בהן קרינת השמש לא בשיאה. בשעות 10:00 עד 16:00, במיוחד בקיץ השמש חזקה במיוחד ואפילו עוד יותר בין 12:00 ל 14:00, לכן בשעות האלה עדיף להישאר מתחת קורת גג. בשאר הזמן שווה לצאת החוצה מדי יום, לעצום עניים, להרים את הראש למעלה ולנשום עמוק. חוץ מבריאות אולי תקבלו גם שיזוף קל שישדרג לכם גם את המראה.

אז אני יוצא רגע לשמש, אתם יצאתם כבר היום?

ניפגש בחוץ, ברק.


39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page