top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

דיקור אוזן – אזור קטן עם השפעה גדולה

עודכן: 16 ביוני 2020



האוזן היא חלק מהגוף שלנו, אבל מתייחסים לדיקור אוזן בצורה נפרדת. הסיבה לכך היא שהשימוש בנקודות הדיקור על האוזן הוא מודרני יותר משימוש בנקודות על שאר הגוף. לנקודות הרגילות אפשר למצוא עקבות עוד מלפני אלפי שנים בכל מיני מגילות וספרים עתיקים. נקודות האוזן נתגלו, או לפחות פורסמו בעת החדשה, בגלל ההשפעה החזקה שלהן וההצלחה בטיפולים. בעוד שתיאור של תפקוד נקודות דיקור סיני רגילות יכול לכלול מילים סיניות כמו "חסר יאנג הלב" או "סטגנציית צ'י הכבד", הנקודות על האוזן מדברות על תופעות יותר ספציפיות ועל השפעתן על המוח בין היתר, נקודות כמו "נקודת הרגעה" או "נקודת המערכת האנדוקרינית".

יש כמה סוגים של נקודות על האוזן, חלקן כמו שכבר כתבתי נתגלו בעקבות הצלחה קלינית וקיבלו את ההגדרות הספציפיות שלהן, חלקן משפיעות על איברים מסויימים בגוף וחלקן מבוססות על מערכת ההדמיה, לפיה אפשר לדמות את הצורה של האוזן לצורה של עובר (תנוך האוזן הוא הראש, והוא שוכב בצורה עוברית) כך שבעצם ניתן לדקר את האפרכסת לטיפול בעמוד השידרה. אגב, האזור ה"רגיל" על התנוך בו עושים עגילים מדמה את העין, יש שאומרים שיורדי הים היו מנקבים עגיל כזה באחת האוזניים כדי לשפר את הראייה שלהם.

כבר ראינו את הייתרונות של השימוש באוזן לטיפול, אבל יש לה גם תפקיד בחלק של האבחון, ניתן למצוא על האוזן כתמים באזורים מסויימים שיצביעו על חוסר תפקוד תקין של איבר מסויים, או למשל קשקשת במקומות יכולה להראות על חוסר הרמוניה כרונית וכמובן שניתן לחפש אזורים רגישים, אצל מטופל שסובל מפריצת דיסק תהיה רגישות בלתי נסבלת בנקודות שמדמות את עמוד השידרה.

חקרו במערב רבות את נקודות הדיקור של האוזן, מדי פעם מגלים עוד ועוד דברים חדשים, כמו למשל שהנקודות החזקות ביותר של האוזן תמיד פעילות בצורה חשמלית, יש מכשירים שיכולים למדוד את ההולכה החשמלית בגוף ובמרחק של מילימטר ניתן לראות את ההבדל העצום כשנוגעים בנקודה הנכונה, לרוב הנקודות האלו יהיו רגישות וניתן למצוא אותן גם בלי מכשירים מתוחכמים מדי.

כנראה שאם תתבוננו באוזניים של אנשים ברחבי ירושלים או רמת גן תגלו שיש לחלקם סוג של פלסטרים קטנים על האוזן. זו שיטה מעולה להמשיך את הטיפול גם אחרי שסיימנו את הדיקור הסיני הרגיל על מיטת הטיפולים. יש מדבקות קטנות, חלקן עם מחט קטנטנה וחלקן עם גרגר (לאלו שיותר קשה להם עם המחטים) פעמים רבות בסוף הטיפול אוסיף מדבקה כזאת על אחת מנקודות האוזן והטיפול ימשיך גם ב3-4 ימים הקרובים. המדבקה כמעט ולא מורגשת ורוב אנשים שוכחים שהיא שם אחרי 10 דקות, עד שמישהו שואל אותם מה קרה להם באוזן.

לשיחת יעוץ חינם וקביעת תור - 0546416632

ברק גומבוש

מטפל בדיקור סיני, גם דיקור סיני של האוזן.


3,027 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page