top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

חברות באגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי



בשבוע שעבר הגיעה אלי מטופלת לטיפול טווינא, בסוף הטיפול שוחחנו קצת והיא שאלה אותי על התעודות שקיבלתי, מצד ימין התעודה של מומחיות ברפואה סינית, דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים ותזונה סינית, משמאל התעודה של מטפל טווינא שקיבלתי עוד בתחילת דרכי ובמרכז תעודה מרשימה למדי שמציינת את היותי חבר באגודה הישראלית של המטפלי הרפואה הסינית.

חלק רחב מהמטפלים אינם חברים באגודה, לצערי הנציגות של ירושלים דלילה במיוחד, חלק אינם חברים מסיבות אישיות, חלקם לא התקבלו וחלקים לא מתאימים. הם יכולים להיות מטפלים טובים מאוד ובכל זאת החברות באגודה נותנת ערך נוסף.

תחילה, האגודה היא הגוף שמפקח על המכללות ובתי הספר לרפואה סינית בארץ. מפקח על המסלול, הרצינות, החומר הנלמד והטוהר. דואג לכך שתעודת המטפל לא תהיה משהו שניתן לקנות בכסף בלבד שמשלמים למכללה פרטית, אלא שהיא תהיה הוכחה לכך שהמחזיק בה באמת הוכשר בצורה מתאימה כדי לטפל באנשים, בדיקור סיני, צמחי מרפא או כל דרך אחרת.

עם כל הפיקוח, כדי להיות חבר רשמי באגודה לרפואה סינית יש סדרת מבחני קבלה שכוללים חלקים על אבחנה, דיקור, צמחי מרפא ורפואה מערבית. המבחנים לא קלים, אבל הוגנים ומבוססים על המבחן המקובל בארה"ב, שם הוא נערך ע"י גוף פדראלי (NCCAOM). המבחן הזה בעצם יוצר סוג של רף מינימום למטפל שמכבד את עצמו ואת המקצוע, אלו שלא ניגשים לבחינה מתחלקים לשני סוגים, אלה שיכולים לעבור אותו וכנראה חוששים ממנו, אולי נרתעים מהמחיר הנמוך שצריך לשלם לאגודה בשביל שתתוקצב ותפעל ואולי לא מבינים את חשיבותה. או אלו שלא באמת למדו מספיק כדי לעבור אותו, בין אם לא השקיעו בלימודים, או בין אם למדו בבית ספר לא רשמי מסלול מקוצר שהגדיר אותם בתור מדקרים.

זו סוג של קללה שרובצת על המקצוע של הרפואה הסינית. אני למשל למדתי יותר מ4 שנים כדי לקבל את ה"תואר" ולעומת זאת יש מכללות לא רשמיות שטוענות שהן יכולות להכשיר מטפל בתוך פחות משנה. בארץ אין הסדרה של המקצוע בחוק ולכן כל אחד יכול לקום ולהכריז על עצמו כמטפל ברפואה סינית, אפילו אם אין לו שום תעודה. וכאן נכנס התפקיד המשמעותי ביותר של האגודה, חברי האגודה מנסים להסדיר את המקצוע כבר במשך שנים דרך מסדרונות הבירוקרטיה והפוליטיקה וכנראה שיקח עוד זמן עד שתנחל הצלחה.

ובינתיים, איך תדעו אם המטפל שלכם באמת מוסמך ועבר את ההכשרה המתאימה כדי לעזור לכם?

ודאו שיש למטפל ביטוח מקצועי, חברות הביטוח לא יבטחו מטפל שאין לו תעודה רשמית של מכללה מוכרת, הן לא יקחו את הסיכון. חוץ מזה אם המטפל חבר באגודה הישראלית לרפואה סינית מסורתית דעו לכם שהוא עבר מבחנים ברמות הכי גבוהות בארץ בצורה הכי נטראלית ואובייקטיבית, הוא מטפל שחי רפואה הסינית ואכפת לו מהמקצוע ושהוא יודע להציב מטרות ולעמוד בהן.

ברק גומבוש, חבר פעיל באגודה הישראלית לריפוי שיני מסורתי, ומטפל ברפואה סינית בירושלים.



66 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page