top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

מטפל וגיימר

עודכן: 16 בינו׳ 2019



לכל אחד בעולם יש את התחביבים שלו, ואת הדברים אותם הוא אוהב לעשות בזמנו הפנוי. אצלי, מהילדות ועד היום, אחד מהם הוא עולם הגיימינג: משחקי מחשב, קונסולות של משחקי וידאו, אסטרטגיה, פעולה, הסתננות, מחשבה וגם משחקי יריות.

אז איך קורה שחנון כמוני קם ובוחר להיות מטפל ברפואה סינית? והאם התחביב שלי עוזר לי להיות מטפל טוב יותר? (רמז: יש הטוענים שכן...)

בעשור האחרון התקיימו מחקרים שמשווים בין גיימרים לאנשים שלא משחקים כלל במשחקי וידאו.

אגש ישר לתוצאות:

  • גיימרים הגיבו מהר וטוב יותר למבדקים והבדיקות.

  • יכולת המיקוד של גיימרים לאורך זמן התגלתה כטובה יותר.

  • גיימרים הפגינו שליטה חזקה יותר בדחפים.

  • הזיכרון לטווח הקצר טוב יותר אצל גיימרים ותיקים.

  • משחקי וידאו הוכחו כמשפרי יכולת למידה.

בהנחה שכל הממצאים האלו נכונים אז באמת זכיתי ביתרונות שעוזרים לי בטיפול, אחרי הכל, חלק עיקרי בפעולת הדיקור כולל מיקוד עמוק, דיוק רב ורגש. כמו גם הפיכת מידע שמתקבל מהמטופל למסקנות ובניית אסטרטגיה טיפולית, שהן פעולות שמצריכות לפעמים זמן רב, ולא תמיד יש ממנו הרבה. בעניין השליטה בדחפים, זו תכונה שתמיד הייתה אחת החזקות שלי, היא בהחלט תורמת להתנהלות מוצלחת כמטפל ועוזרת לי להגיע אל כל היעדים שהוצבו.

האמת היא שככל הנראה עולם הגיימינג הוא גם זה שהוביל אותי ללמוד את המקצוע (הקצת מוזר) הזה. רוב המטפלים מגיעים מעולמות של ניו אייג', מזוית "אנטי-טכנולוגית" או בהשפעת טיול במזרח הרחוק. אני אישית בחרתי במקצוע בגלל המסתורין שיש בו, איך הדיקור עובד? איך הוא התגלה? מה עוד אפשר לגלות?

בגלל האינסופיות של לימודי הרפואה וגוף האדם, תמיד אפשר לגלות משהו חדש, להשתפר, להתקדם, רק בחודשים האחרונים הספקתי ללמוד כבר 2 שיטות טיפול נוספות, ואני מאמין שגם בעוד 30 שנה אגלה דברים חדשים. זה "משחק שלא נגמר".

וגם האתגר היה שיקול בבחירת המקצוע. תופעה של כל מטופל היא כמו חידה או פאזל שיש לו פתרון, כל מטופל הוא ייחודי, מצריך גישה אישית, ודורש תכנון ודיוק. ברגע שאצליח והתופעה תעלם, חיי המטופל או המטופלת ישתפרו פלאים.

יש לי סט של יכולות, רצון לעזור, כיוון מחשבה ייחודי, אישיות של השקעה וקול פנימי שאומר לא להיכנע לעולם. הצלחות מחזקות אותי וכישלונות אפילו יותר. כל מה שחסר לי זה כמה שיותר אנשים להם אוכל לעזור, ברפואה סינית כן? לא במשחקים...

מכירים מישהו או מישהי עם תופעות שמפריעות לחייהם?

סביר להניח שדיקור או צמחי מרפא הם פתרונות מתאימים.

רק שלחו אותם אלי והתוצאות לא יאחרו להגיע.

ברק גומבוש | מומחה לרפואה סינית.


170 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page