top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

2018 שנת הכלב

עודכן: 9 בינו׳ 2019


כמו שאתם בטח כבר יודעים לסינים יש "גלגל מזלות" של 12 חיות והוא משייך חיה שונה לכל שנה שעוברת. 2016 הייתה שנת הקוף, 2017 שנת התרנגול ועכשיו (ב16.2.2018) תתחיל שנת הכלב.

אם במקרה נולדתם בשנים 2006,1994,1982,1970,1958,1946,1934 אז נולדתם בשנת כלב וזה אומר ש2018 תהיה שנה מוצלחת ונפלאה עבורכם!

הסינים גם נותנים לשנה מאפיינים של החיה אליה היא משוייכת, לדוגמא כבר בשנת הארנבת האחרונה ידעו הסינים שיהיו המון רעידות אדמה, כמו שארנבת מקפצת ואם אני לא טועה הם גם צדקו (אבל הכל יחסי כמובן).

הכלב הוא חיה חברותית חביבה ומופלאה, ברפואה הסינית היא משוייכת למרידיאן שקשור אל "מגן הלב". הלב הוא הקיסר של הגוף, השליט, הכי חשוב ומי יוכל להגן עליו בצורה טובה יותר מהכלב שלו?

כשהם מייצגים כנות ונאמנות, כלבים הם החברים הכי אמיתיים שלנו ומייצגים שותפים נפלאים לחיים, עליהם אפשר לסמוך גם בעניים עצומות. המרידיאן של מגן הלב קשור מאוד לרגשות שלנו ולשליטה בהם. מצד אחד אנחנו חיים בשביל להתרגש והרגעים בהם אנחנו מתרגשים הם אלו שזכורים לנו ביותר ומשמחים אותנו בסופו של דבר. אבל אם הרגשות משפיעים עלינו יותר מדי ואין לנו את ההגנות המינימליות מפניהם אנחנו יכולים להיות מאוד פגיעים, "לקחת ללב" יותר מדי ובסופו של דבר לפחד ולהימנע מאותם רגשות.

כשאנחנו חוזרים הביתה ופוגשים את הכלב שלנו, הוא מקבל אותנו בצהלות שמחה, קשקושי זנב וליקוקים. כשמישהו זר יכנס לבית הכלב ינבח וינסה להגן עלינו מפניו. ובאותה צורה פועל "מגן הלב" בגוף שלנו עם רגשות, עומד בכניסה, מכניס באהבה את הרגשות החיוביים ועוצר את השליליים מלפגוע בנו.

אז כמו שבעברית מובן לנו הקשר של הכלב ללב: כ-לב, כך גם אצל הסינים הקישור הוא מיידי.

אז כמובן ששנת כלב תהיה מלאה ברגשות חיוביים, אהבות חסרות תנאים, טיולים והנאה מכל ארוחה קטנה.

שנה סינית טובה!



81 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page