top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

5 דרכים להעלות חיוך על הפנים ברגע

עודכן: 16 ביוני 2020



לכולנו יוצא להיות עצובים מדי פעם ולהיכנס לדכדוך, זה יכול לקרות בעקבות משהו שקרה כמו כישלון, פרידה או תסכול וזה יכול להיות דיכאון קל שמופיע בלי שום סיבה, מין תחושה כזאת שמשהו לא בסדר. אז, אני מציע לכם כאן 5 דרכים לשפר את המצב-רוח מיידית:


1

לנשוך עיפרון עם השיניים.

אני לא מדבר על נשיכה של הקצה של המחק כמו שהיינו עושים בבית הספר כשהיה משעמם, אלא לשים את העיפרון מאוזן בין השיניים ככה שהוא בולט מחוץ לפה (כמו בתמונה) ולנשוך אותו בעדינות. איך זה משפר את מצב הרוח בדיוק? האם בעץ של העיפרון יש חומר מרגיע? האם יש בשיניים נקודות לחיצה שמרגיעות? לא! זה טריק קטן שעובד על המוח שלנו, זה גורם לנו לחייך ואפילו שאנחנו יודעים שזה חיוך מזוייף ולא אמיתי, עדיין זה גורם למוח שלנו להאמין שאנחנו שמחים ולנצל את ההזדמנות לשפר את מצב הרוח, כמו ניצוץ שמדליק מדורה.




2

לדגדג את החך.

זה שדגדוג גורם לצחוק ואושר זה דבר ברור, תמיד כיף לדגדג תינוקות או ילדים כדי לשמוע את הצחוק המתגלגל שלהם, דבר שבהחלט יכול לשפר את מצב הרוח שלנו. אבל מה עושים אם אנחנו לבד כשחשוך ורע לנו? האם יש דרך לדגדג את עצמנו? כולם יודעים שזה בלתי אפשרי לגרום לעצמנו לצחוק מדגדוג, זה חייב להגיע ממישהו אחר, חוץ ממקום אחד בגוף שאותו אנחנו יכולים לדגדג לעצמנו – החך העליון בפה. למה זה ככה? וואלה, אין לי מושג, ולמען האמת עד שלא שמעתי על העניין הזה לא חשבתי על התחושה המשונה הזאת כדגדוג. כל מה שנדרש זה להרים את הקצה של הלשון ולגרד בעדינות את החלק העליון של חלל הפה הלוא הוא החך. אפילו עיפרון לא צריך! אמנם כנראה לא תפרצו בצחוק, אבל החיוך יעלה על השפתיים.

3

לצאת ולעשות ספורט.

לספורט יש השפעה מדהימה על מצב הרוח, זה יכול להיות אימון רציני ועצים או אפילו הליכה קלה באוויר הצח של ירושלים. למען האמת התחושה המשונה הזאת ש"משהו לא בסדר" עליה כתבתי בפסקה הראשונה נובעת ב90% מהמקרים בגלל חוסר פעילות גופנית בחיי היום-יום, אל תשכחו שבני אדם אמורים לצוד, ללקט להסתובב ולשוטט ואנחנו מוצאים את עצמנו בימיינו יושבים על התחת כל היום. יש כאן יותר מהפעילות הגופנית עצמה, הרבה פעמים רק יציאה מהסביבה בה אנחנו נמצאים יכולה לשנות את מצב הרוח מיידית, דוגמא שאני נותן הרבה פעמים זה שאנחנו הולכים מהסלון את המטבח ופתאום שוכחים למה הלכנו לשם ומה רצינו לעשות, זה בגלל שברגע שאנחנו עוברים חדר המוח שלנו עושה מין ריסט וחושב על דברים אחרים. אז בעצם אפילו להוציא את הכלבה לסיבוב יכול לעבוד כדי לשפר את מצב הרוח. בנוסף כמובן שגם יציאה לשמש גורמת לנו להרגיש בריאים ומאושרים (לקריאה מורחבת לחצו כאן) ואפילו עוד לא התחלתי לדבר על טיולים בחיק הטבע שתמיד יכולים לרומם את רוחנו עם הנופים הירוקים, השקט והסביבה הטהורה.

4

להיזכר במשהו שתמיד מצחיק.

לכל אחד יש בחיים דבר שגורם לו אושר, זה יכול להיות חיוך של ילדים, הרפתקאה באיזה טיול שחווינו או איזו בדיחה שפגעה בול במכרז הצחוק שלנו. כדי להשתמש בשיטה הזאת צריך להכין "בנק חיוכים" מראש, כי הרבה פעמים דווקא כשאנחנו מדוכאים לא נצליח להיזכר בזמנים הטובים. אני באופן אישי אוהב להיזכר בבחור גדול ושרירי שהיה איתי בצבא והצחוק המתגלגל שלו נשמע כמו צחוק של ילדה קטנה, פעם אחת כלכך צחקנו ביחד שכמעט השתנתי במכנסיים. כבר עכשיו כשאני כותב עליו פה החיוך לא יורד לי מהפנים ובמקרה שארגיש עצוב אדע להיזכר בו.

5

לנגן \ לצייר מהלב

פשוט לקחת את כלי הנגינה או הנייר ולהתחיל לאלתר, כל מה שיוצא, בין אם זה כועס, עצוב, שקט או גרוע, כל עוד אנחנו ניתן ביטוי לתחושות הפנימיות שלנו ככה הן ישתחררו. לטווחים היותר ארוכים אפשר לכתוב יומן ולספר בו לעצמכם על מה שעובר עליכם פעם ביום או שבוע, אני זוכר על עצמי שבטיול לסין היו לי רגעי משבר ובסוף היום כשכתבתי את היומן וניסיתי להיזכר בדברים שעברו עלי הבנתי שהיו גם המון חלקים מהנים ופשוט לא שמתי לב אליהם עד שישבתי והעברתי אותם לנייר.


אלו 5 דרכים בהן אתם יכולים לעזור לעצמכם, אבל כשמישהו אחר מטפל בכם התוצאות טובות אפילו יותר, מישהו שאפשר לחייך איתו גם בלי עיפרון, לספר לו על מה שיושב לכם על הלב ושיהיה שם להזכיר לכם שלא הכל שחור בעולם.

דיקור סיני הוא כלי נפלא שיכול לעזור להתגבר על דיכאונות ותחושות עצבות. למן האמת אפילו מטופלים שמגיעים לקליניקה מסיבות אחרות כמו כאב או בעיות שינה מדווחים על תחושת רוגע ואושר אחרי הטיפול, אני יודע להגיד על עצמי שבערך יומיים שלושה אחרי שקולגה מטפל בי אני יכול ללכת ברחוב וסתם לחייך בלי סיבה, לשאול את עצמי מה קורה פה? ולהיזכר שזה בזכות רפואה סינית ומטפל שהשקיע בי מזמנו.


ברק גומבוש רפואה סינית בירושלים ורמת גן.

1,236 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page