top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

אצי איש הקרח – רפואה סינית קדומה במיוחד



לפני כ-5,300 שנים אדם חסר מזל טייל לו ברכס אצטאל שבהרי האלפים, בין אוסטריה לאיטליה. לפני כ-25 שנים זוג ,עם קצת יותר מזל ממנו, טיילו להם באותו מקום ומצאו גופה, תחילה חשבו שמדובר על מישהו מתקופתנו, אבל לאחר חילוץ הגופה וחקירתה, נתגלתה לעולם תגלית שטלטלה את חוקרי הארכיאולוגיה והמדע.

"אצי", כך כינו את הגופה על שם המקום בה היא נמצאה, הוא התיעוד הקדום ביותר של אדם שנתגלה באירופה. בזכות הקור והקרח הוא השתמר בצורה מדהימה, ובמקום עצמות ואפר גופו נשאר חנוט, ובנוסף הציוד איתו היה והבגדים אותם לבש נשמרו גם הם כמעט כמו שהיו לפני חמשת אלפים שנה.

כמובן שמבחינה ארכיאולוגית נתגלו בזכותו דברים רבים לגבי בני האדם, התנהגותם ותרבותם באותה תקופה, אבל בגלל שזה בלוג של רפואה סינית ולא של ארכיאולוגיה, אני אתמקד יותר בסימנים שנמצאו על גופו.

בערך 50 קעקועים שונים נמצאו על הגוף של אצי, אבל ככל הנראה לא בגלל שהוא היה פאנקיסט או אופנוען קשוח. מבדיקות רנטגן שביצעו לגופה נתגלו שחיקה והתנוונות בעצמות שהיו בדיוק מתחת לאזורים עליהם צויירו הקעקועים, דבר שגרם לחוקרים להאמין שמדובר על תוצאות של שיטת טיפול הדומה לדיקור הסיני ותפקידם היה להקל על כאביו.

קעקועי הפחם צויירו על גופו במספר מוקדים:

קווים קצרים סביב חוליות המותניים

קווים מקבילים לאורך עמוד השידרה

סימן דומה לצלב מאחורי הברך

וסימנים סביב הקרסול

אם אני משווה את הקעקועים של אצי למפת המרידיאנים ונקודות הדיקור אפשר בהחלט למצוא דמיון בין המקומות המסומנים לנקודות שכונו "נקודות עתיקות" עוד מלפני 2000 שנים.


כפי שניתן לראות בשרטוט שהכנתי, יש הקבלה בין הצלב מאחורי הברך לנקודה BL40, שהיא "נקודת הים" של מרידיאן הטאי יאנג והנקודה החשובה ביותר לטיפול בכאבי גב תחתון. ועוד הקבלה בין הסימנים סביב הקרסול לנקודה BL60 שהיא "נקודת הנהר" של אותו מרידיאן ויכולה גם היא לטפל בכאב של הגב התחתון, או כל מקום בו עובר המרידאן. ולבסוף יש כמובן את הקעקועים שנמצאו על הגב התחתון עצמו.

אם ניקח את כל ההקבלות האלו ונוסיף אליהן עוד דברים שידועים לנו כמו:

שאצי היה הרפתקן לא קטן אם הגיע להרי האלפים.

מקצועו ככל הנראה כלל סחיבת משקלים למרחקים.

הגיל של אצי היה בערך 45.

וכמובן העובדה שמאז שבני האדם התפתחו, הפסיקו ללכת על 4 ונעמדו זקופים ההסתברות של כל אחד מאיתנו לסבול מכאבי גב במהלך החיים היא 100%.

נראה שהטיפול המקועקע של אצי נעשה כדי לטפל בכאבי גב מהם סבל.

מכל הסיפור של אצי אפשר לראות את התקדמות הרפואה לאורך אלפי שנים, כבר מזמן, עוד מלפני שהסינים מיסדו אותה לכדי "הרפואה הסינית" היו אזורים, או נקודות עתיקות על הגוף שבני האדם ידעו להתשתמש בהם לטובתם.

אותי באופן אישי מדהים שיוצא לי לטפל באנשים בצורה דומה לדרך בה רופאנו לפני יותר מ5000 שנים. שימוש בנקודות BL40 או BL60 לטיפול בכאבי גב, זה משהו שקורה אצלי בליניקה באופן יומ-יומי.

גם אתם סובלים מכאבי גב כמו אצי?

אתם מוזמנים להגיע לטיפול ולהיפטר מהם אחת ולתמיד.

רק אל תשכחו להביא מעיל, אחרת, עם הקור של ירושלים, עלולים לכתוב עליכם מאמר בעוד 5000 שנה

ברק גומבוש מטפל ברפואה סינית.


118 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page