top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

דיקור סיני כשבריאים



יש מהלך יפה ששר הבריאות מנסה ליישם. הוא לא קשור בדיוק לרפואה סינית, אבל בעצם כן, אני אתחיל מההתחלה:

בתי החולים שלנו מפוצצים במטופלים, מיטות במסדרונות, הרופאים כבר גמורים מעייפות ועושים משמרות לא הגיוניות. עד היום מה שניסו לעשות כדי לפתור את העניין הוא להרחיב את בתי החולים כך שיוכלו לקבל יותר ויותר מטופלים ובכך לפתור את מצוקת המקום.

אבל עכשיו משרד הבריאות תפס כיוון שונה, ונכון לדעתי, לטפל בשורש ולא בענף. במקום להרחיב את בתי החולים והקיבולת שלהם, יש ניסיון להקטין את כמות החולים שבכלל מגיעים אל בתי החולים. אני די בטוח שיצא לכם לשמוע על הסרטון שממליץ להימנע מחטיפים וממתקים (וירד משידור בגלל סיבות מלוכלכות, אבל בימינו של עידן האינטרנט הוא בכל זאת הגיע אלינו ושמענו עליו) או כל התשדיר שרץ עכשיו בטלויזיה וממליץ על אכילה מרובה יותר של פירות וירקות.

בעצם הרעיון יושם גם בסין העתיקה. האצילים שהעסיקו את הרופאים הסיניים שילמו להם כל עוד היו בריאים, ואם חלו או לא חשו בטוב לא שילמו עד שהחלימו. במקרה שזה היה הרופא של הקיסר הוא אפילו היה עלול להיות מוצא להורג – הבוס שלכם עדיין נראה כלכך גרוע?

אז כן, רפואה סינית היא גם רפואה מונעת, ואפילו אם אתם לא מרגישים רע כרגע אפשר להתפנק עם טיפול של דיקור או טווינא, זה עושה טוב לגוף ולנשמה ולא יכול להזיק.

ואם אתם כאלו שבכל חורף הראשונים שנהיים חולים ותופסים המון צינונים, בהחלט יש טיפול מונע שיכול לעזור ולהשאיר אתכם ועכשיו זה הזמן, כבר בקיץ.

מכירים מישהו שחולה המון וצריך חיזוק של המערכת החיסונית? תפנו אותו אלי ואשמח לעזור!

רק בריאות,

ברק


24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page