top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

הרפואה הסינית היא רפואה מתפתחת ואפקטיבית ולא ספא או מכון יופי.

עודכן: 16 בינו׳ 2019



אצלנו בעולם המערבי הרפואה הסינית היא חלק מתחום הרפואה המשלימה, אבל בסין, מדינה שמונה יותר מ 1.3 מילארד בני אדם, זו הרפואה המרכזית. בבתי החולים תמצאו קומה שלמה שכל יעודה הוא הדיקור הסיני וטיפול בכאבים, קומה שלמה של מומחי צמחי מרפא לטיפול בבעיות פנימיות ועוד כלים רבים ושונים שעוזרים לשיפור רמת החיים של כל סיני וסינית שמודעים לגופם ויודעים ששמירה על אורח חיים בריא היא הדרך הטובה ביותר לנצח כל מחלה או תופעה.

בישראל, כמו בעולם המודרני, יש ניסיון להשאיר את חוכמת הרפואה הסינית מאחור ולתייג אותה בתור סוג של ספא, פינוק, או מתנה חביבה לחג הפסח. ולא בדיוק בטוח מה גרם למה, אבל התוצאה היא שהמון מטפלים זורמים עם הרעיון ומשווקים את עצמם בדרכים דומות לצימרים, מלונות או מכוני יופי – עם קופונים שמציעים הנחות, עלונים שמציגים תמונה של אישה שוכבת מכוסה חלקית בסדין ומחייכת או מבצעי 1+1 מרגשים.

אבל הרפואה הסינית היא לא פינוק ולא טיפול משלים. כשמה כן היא – רפואה! בסין כשמישהו מרגיש לא טוב הוא יודע למצוא פיתרונות אצל מטפל ברפואה סינית, כמו שבישראל אנחנו יודעים לפנות לרופא המשפחה. אתם מכירים רופא משפחה שמפרסם את עצמו כמו ספא? הייתם הולכים למנתח שמציע לכם ניתוח ב1+1? אז אל תצפו ממני לעשות את זה בתור מטפל!

דיקור סיני הוא כלי טיפולי מדהים שמוכיח את עצמו בכל פעם מחדש ונחקר בכל יום בבתי חולים, במכללות לרפואה משלימה וע"י האגודה לרפואה סינית. בבית החולים שערי צדק בירושלים ובמרכזי טיפול נוספים בארץ יש מחלקה מיוחדת של רפואה סינית שתפקידה לחקור, לגלות ולעזור למטופלים שסובלים כמובן. אבל לא בטוח שזה דבר שתשמעו עליו סתם כך ולא בטוח שהבחירה הראשונה שלכם תהיה לקבל טיפול כזה. רמת האפקטיביות של דיקור סיני לטיפול בכאבי גב למשל היא גבוהה במיוחד. יצא לי כבר לראות מטופלים שסובלים מכאבי גב או ברכיים חמורים במשך שנים, האורתופד המליץ להם על ניתוח פולשני והם החליטו לתת צ'אנס לדיקור הסיני ונמנעו מניתוחים. הרופאים שלנו פשוט זורמים עם הגל, רואים ברפואה הסינית עוד מכון יופי ופינוק ומעדיפים להסתמך על מחקרים שנעשו במערב, אפילו אם רמת ההצלחה שלהם נמוכה מזו של הטיפול הסיני.

אז מה שונה אצלי? איך אני נמנע מרושם שלילי שכזה ומתייג את עצמי בתור רופא מטפל ולא בתור מסז'יסט מפנק?

קודם כל אין לי קופונים, כרטיסי מתנה או תמונות של אנשים מחייכים. אני מטפל באנשים עם בעיות, בדיוק כמו רופא משפחה בקופת חולים, רוב אלו שמגיעים אלי לטיפול יסבלו מכאבים או תופעה מציקה אחרת ויחזרו לחייך רק אחרי סידרתי טיפולים שתשאיר את מה שמציק להם מאחור.

ובכל זאת, אין קופונום או הנחות, אבל מגיע לכולם להרגיש טוב בלי להשקיע סכומים גבוהים ובמחירים שמתחשבים בכל אחד וברמת ההכנסה שלו. המחיר לטיפול מסורתי של דיקור צריך להיות הוגן ולכן אני גובה רק 150 שקלים לטיפול ולא דורש מחירים מפלצתיים. יותר מזה, כדי לעודד את הגעת המטופלים לשני טיפולים בשבוע והגברת הצלחת הטיפול באופן משמעותי אני מציע טיפול שני באותו שבוע במחיר נמוך אפילו יותר, 120 שקלים.

אז פעם הבאה שמשהו מציק לכם, בין אם זה כאב פתאומי, אלרגיה שמטריפה אותכם או כל דבר אחר שנמצא ב"רשימת הדברים בהם רפואה סינית יכולה לטפל", תחשבו רפואה סינית ובואו אלי לטיפול.

ובפעם הבאה שאתם מחפשים פינוק או מתנה לבת הזוג, חפשו קופון באינטרנט או המלצה אישית שלי, פשוט סעו לים המלח.

ברק גומבוש, רופא סיני.


28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page