top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

מאסטר וואנג הלך לעולמו



אני יודע שכשאני אומר לכם לדמיין מאסטר סיני אתם חושבים על זקן לבן וארוך וכובע סיני מסורתי ולא סבא חביב וחייכן, אבל וואנג ג'ה אי (WANG JE-YI) בדיוק קיבל לפני מספר שבועות מממשלת סין את התואר הנכסף של "גראנד מאסטר" כלומר, אפילו רמה גבוהה יותר ממאסטר.

אתמול בבוקר אחד מתלמידיו הותיקים יצא בהודעה שמאסטר וואנג הלך לעולמו בשלווה מתוך שינה, פשוט לא התעורר בבוקר. זה עצוב וחבל לאבד אדם כזה ויחד עם מותו אנחנו חוטפים שוב לפרצוף את העובדה שלכל דבר יש סוף וגם הזמן שלנו בעולם הזה קצוב.

בתקופות לפני אלפי שנים הקיסר ויועציו באמת חיפשו את הדרך לזכות בחיי נצח, הם אפילו ניסו דברים מגוחחים כמו לשתות כספית רעילה וכדומה, אבל לא הצליחו במשימה.

לעומת זאת אני מאמין שד"ר וואנג אמנם מת ברוחו, אבל הוא ישאר חי ודוקר בלב של כל אחד מהמטפלים עליהם השפיע (ואני בינהם) ובכך לזכות בסוג של חיי נצח, או לפחות כמה דורות קדימה.

אני משתמש בשיטתו של וואנג כבר זמן רב, אליה התחברתי במיוחד, בגלל שהיא מאוד פיזית ומתאימה לצורת המחשבה שלי.

בעקבות ההפיכה הקומוניסטית שהייתה בסין לפני כ60 שנה והניסיון להצטרף לעולם המודרני בשיא הכוח, הממשלה דאז דחתה והדירה את עולם הדיקור הסיני והשקיעה הרבה יותר בצמחי המרפא, שכן הם דומים יותר לתרופות של העולם המערבי. אתה בולע משהו והוא מרפא את הגוף שלך מבפנים, ולא איזה מחטים שעושות משהו לא ברור שמעורר את מערכות הריפוי של הגוף בצורה לא מובנת.

ההשפעה של אותם זמנים בסין עדיין מורגשת גם בימינו, בערך 70% מהלימודים שלי במכללה היו על צמחי המרפא הסיניים והפורמולות שיוצרים מהם, ולדיקור נתנו מקום קטן יותר, אפילו שיטות האבחון של דופק וצורת הלשון קשורים יותר לעולם הצמחים, ולכן יוצא לי להשתמש בהן פחות ויותר בשיטת האבחון של וואנג.

וואנג לא נטש את עולם הדיקור הסיני והשימוש במרידיאנים, האבחון שלו נעשה על ידי מישוש בחינה והסתכלות על המסלולים על גבי הגוף והנקודות עצמן, בצורה מדהימה אפשר לחוש בשינויים פיזיולוגיים בגוף כמו גולות קטנות או אזורים רגישים למגע בעקבות שינויים פנימיים של הגוף.

אני יכול לחוש בממצא כלשהו על המרידיאן של הקיבה אצל מטופל שסובל מבעיות עיכול או במרידיאן הלב אצל מישהי שנפרדה מבן זוגה.

מה שאני כלכך אוהב בשיטה הוא שהיא מאוד מוחשית, יש את המגע עם המטופל והיא גם מאוד חד משמעית, או שמרגישים או שלא.

התוצאות כמובן גם טובות יותר בעקבות אבחון ודיקור בשיטה של וואנג.

אז באמת במהלך 4 שנות הלימוד פחות יצא לגעת בשיטות האלו וחבל, אבל כבר שנים שאני אסיסטנט אצל שון גודמן שממשיך לפתח את השיטות של וואנג ומטפלים אחרים ולעבור קורסי המשך של דיקור מתקדם שמבוססים על שיטתו בין היתר.

נוח על משכבך בשלום גראנד מאסטר

אנחנו נמשיך את העבודה שלך כל יום בקליניקה.



57 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page