top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

מגנזיום

עודכן: 28 באוק׳ 2019



אז נכון, אני מטפל ברפואה סינית ואין צמח מרפא סיני שנקרא "מגנזיום" או נקודת דיקור סיני שתפקודה

מעלה את רמת המגנזיום בגוף, אבל העובדה שהרפואה הסינית מוצלחת מאוד לא סותרת את הרפואה המערבית המודרנית וההצלחות שלה.

אז החלטתי לשתף אתכם במעט מידע על מגנזיום, מינירל שחסר להמון אנשים בישראל ויכול לגרום לכמה וכמה בעיות.

אז המגנזיום נמצא לנו במאגרים במקומות שונים ורבים בגוף, רובו נמצא בתוך העצמות, אבל חלקו נמצא גם בשרירים ובתאים שונים ומגוונים בגוף.

לצערנו לאחרונה התגלה שבמים מותפלים כמו אלו שרובנו שותים בישראל (תתפלאו אבל אפילו בירושלים חלק מהמים מותפלים) יש מחסור חמור במגנזיום וככל הנראה זו הסיבה העיקרים למחסור אצל הישראלים, אבל יש עוד דברים שעלולים להקטין את רמת המינירל.

אנחנו יכולים לקבל יופי של מנות של מגנזיום במזון שאנחנו אוכלים, אבל כאן נכנסת הבעיה הראשונה, כשהמזון מוקפא כמות המגנזיום בו צונחת באופן משמעותי, בנוסף כשאנחנו מבשלים מזון במים המגנזיום שלו עובר אל מיי הבישול (אותם לרוב אנחנו לא שותים) , וכמובן, המכה הגדולה ביותר, אם אנחנו אוכלים מזון מעובד {שזה בגדול כל דבר שקונים בסופר ויש בו יותר מ3 מרכיבים} רמת המגנזיום שנקבל ממנו תהיה זניחה.

אז במה כן יש מגנזיום טוב וזמין? בירקות טריים ובדגנים מלאים, ויש כאן שוב "אבל", יש כל מיני דשנים כימיים שעלולים למנוע מהמגנזיום להיספג אל תוך הירקות כשהם צומחים ולהשאיר אותם דלילים במגנזיום.

יש דברים מסויימים שיכולים גם להוריד ולדרדר את רמת המגנזיום שכבר יש לנו בגוף, למשל תרופות מסויימות ואלכוהול עלולים לשתן את המגנזיום היקר שלנו החוצה, כמובן שסטרס כרוני לאורך זמן ממושך מוריד גם את רמות המגנזיום, ועוד דבר מפתיע אחד- ספורט! אהה! כולם תמיד אומרים לעשות ספורט ושזה טוב! אבל הנה! מצאנו את עקב אכילס שלו!

אז לא, ספורט הוא מעולה וטוב לבריאות, אבל אם הפעילות הגופנית אינטנסיבית ברמה קיצונית ומוגזמת מאגרי המגנזיום עלולים להיפגע. אז להמשיך עם הפעילות הגופנית!

אז אתם בטח אומרים "ביג דיל, חסר קצת מגנזיום מה זה כבר יכול לעשות??"

המחסור יכול לגרום לכמה וכמה תופעות וכבר קרה שהגיעו אלי לקליניקה אנשים עם תלונות בעקבות מחסור במגנזיום כמו"

התכווצויות שירירם

חולשה

יתר לחץ דם (יכול להגיע אפילו לבעיות לב מסויימות)

היפראקטיביות

בעיות במחזור החודשי

עצבנות

מגרנות

ואפילו הדלדלות סידן בעצמות

ואני אפילו לא מדבר על הסיבוכים שזה עלול ליצור בהריונות.

אז אחרי כל ההפחדות האלה (סליחה) איך באמת אפשר לגלות אם הבעיה שלנו נובעת מחוסר במגנזיום? בבדיקת דם הכי פשוטה בקופת החולים.

ואם באמת התגלה לנו מחסור במינירל אפשר לקחת אותו כתוסף מזון (לקנות פשוט ברשתות הפארמים- אם תמצאו שם משהו בשם "מגנזיום ציטראט" זה עדיף) ומומלץ לקחת אותו יחד עם סידן במינון של כמות מגנזיום אחת על 2 של סידן, כמו שאמרתי בהתחלה, רוב מאגרי המגנזיום נמצאים בעצמות והסידן ועזור לנו בספיגה. יש לציין כי חלק מהמטפלים טוענים שמגנזיום לא נספג טוב בכלל במערכת העיכול ועדיף מספוג אותו דרך הגוף עם שמנים מסויימים וזו גם אפשרות.

בגלל שמגנזיום עלול ליצור תחושת נמנום ואפילו להרפות את השרירים, עדיף לקחת אותו לפני השינה.

אם לוקחים בטעות יותר מדי מגנזיום זה לא סוף העולם כי הגוף פשוט יפריש אותו בשתן, אבל אם אתם סובלים מסככרת או מאי ספיקת כליות כדאי להיזהר ממינון יתר.

מזונות טבעיים שעשירים במגנזיום:

אצות ים

פולי סויה

שעועית שחורה

כוסמת

תירס

שיפון

אורז

שקדים

קשיו

שומשום

שוקולד (אמיתי...)



מקווה שהחכמתם קצת ונהנתם לקרוא,

אם המגנזיום לא עזר ואתם עדיין סובלים, אני די בטוח שדיקור סיני יוכל לעזור, אתם מוזמזנים אל הקליניקה.


130 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page