top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

מי מטפל במטפל

עודכן: 1 בינו׳ 2020



עוד אחת מהשאלות שחוזרת אצלי בקליניקה שוב ושוב (כשאנשים שומעים שהם צריכים לשכב בלי לזוז 40 דקות האינסטינקט הוא לנסות ולנצל את הזמן בכל דרך אפשרית) היא איך אני מטפל בעצמי.

וריאציה שונה של השאלה היא אם אני עושה דיקור סיני גם לעצמי.

בתחילת דרכי ניסיתי – זה אפשרי לדקר את עצמך אבל התוצאות לא מזהירות במקרה הזה. הסיבה העיקרית לכך היא שכשמישהו חולה או בצרה הוא צריך מישהו אחר שיעזור לו, שיטפל בו. למשל אם אנחנו מצוננים, ברור שכל אחד יכול להכין לעצמו תה או מרק ולהתכסות בפוך, אבל כשאמא או מישהו אחר שאנחנו אוהבים עושה את זה בשבילנו ודואג לנו זה מרגיש טוב, מרגיש נכון וכך אנחנו גם מחלימים מהר יותר.

אז יש את אלמנט המטפל בכל תופעה שרוצים להחלים ממנה. ויותר מזה, פעמים רבות כשאנחנו לא מרגישים טוב אנחנו גם באמת "לא מרגישים טוב" כלומר לא חשים נכון, לא חושבים נכון, לא מעבדים את המידע בראש שלנו בצורה המיטבית. כבר יצא לי לראות אנשים שסובלים מכאב ראש למשל ופשוט יושבים עצבניים עד שמכריחים אותם לקחת כדור וזה עובר.

במקרה שלי, באמת לוקח לי זמן עד שאני מוצא את עצמי הולך אל מטפל אחר, אבל זה הפיתרון והוא פיתרון טוב. לשמחתי לא חסרים מטפלים ברפואה סינית בירושלים וחלק ניכר מתוכם חברים טובים עליהם אני סומך. וכך בעת צרה אני מוצא את עצמי הולך לקבל דיקור סיני או טיפול טווינא מאחד מהם.

לא מזמן יצא לי לעבור טיפול שכזה ובתור מטפל הוא נותן לי עוד דברים רבים חוץ מההקלה והבריאות שבסופו. הוא עוזר לי להבין ולזכור איך אתם מרגישים, המטופלים שלי, כשאתם באים אלי. כבר בדרך לטיפול עולה לי חיוך על הפנים, נטו בגלל שסוף סוף פיניתי קצת זמן בלו"ז הצפוף בשביל עצמי, לטפל בגוף ובנפש, שעה שלמה שבה מישהו אחר דואג לי ואני יכול לשחרר הכל. התחושה רגע לפני שהמחט נכנסת לגוף – החשש, אוי זה הולך לכאוב, איזה פחד (לא משנה כמה פעמים כבר עברתי דיקור) והאפקט המדהים שמרגישים כשהמחטים עושות את העבודה שלהן וכמה זה שווה כל רגע. ומשם לימים שאחרי הטיפול, בהם מנסים לשים לב יותר ולראות אם יש שיפור ובמה הוא מתבטא.

הבנה נוספת שעלתה בי קשורה לקללה שרובצת עלינו המטפלים ברפואה סינית. כשמישהו מגיע אלינו לטיפול הוא בדרך כלל מנסה לטפל בבעיות שלו בשיטות נוספות, בין אם זה עם תרופות מערביות, שינוי תזונה, פעילות גופנית או כל דבר אחר שיכול לעזור לו. ואז בסופו של דבר כשמחלימים, זה לא חד משמעי שבאמת הדיקור הסיני הוא זה שעזר, כי הרי זה יכול להיות כל אחת מהתוספות האחרות ששינינו בחיינו. אבל זה בדיוק מה שאני מדבר עליו! ברגע שאנחנו הולכים למטפל ומתחילים לדאוג לעצמנו, או יותר נכון נותנים למישהו אחר לדאוג לבריאות שלנו, אנחנו נכנסים למצב תודעתי אחר "עכשיו מטפלים בבעיה הזו" וההחלטה הזו היא שגורמת לנו לעשות את השינויים הנחוצים כדי להחלים. יכול להיות שעצם ההגעה לטיפול ותחילת התהליך היא זו שנתנה לנו את הצעד הראשון הזה, הבעיטה בתחת שהיינו צריכים כדי לרפא את עצמנו ואז אפילו אם אלו לא מחטים או צמחי מרפא סיניים שעשו את ההבדל, הטיפול בהחלט עשה את שלו ועזר.

מתי נתתם למישהו לטפל בכם בזמן האחרון?

אתם מוזמנים לטיפול.

ברק גומבוש, מטפל ברפואה סינית בירושלים ורמת גן.


42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page