top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

רפואה סינית במשפט וחצי



הסבר קצר מאוד על כל מיני מושגים בעולם הרפואה הסינית:

טווינא = אם שיאצו זה המסז' היפני, טווינא היא העיסוי הסיני. בעזרת טכניקות של לחיצה ודחיפה היא מפיגה כאב ומחזירה את הגוף לאיזון.

מרידיאנים = מערכת המסלולים של נקודות הדיקור. המרידיאנים עוברים בכל מקום בגוף, לפעמים מטופלים מרגישים חלקים שלמים מהמרידיאן כשדוקרים עליו אפילו נקודה אחת.

צ'י = מוגדר כ-מה שזורם במרידיאנים ומרפא את הגוף בזמן הטיפול. טעות נפוצה היא להגידר צ'י כ"אנרגיה", הגדרה נכונה יותר היא "פיזיולוגיה", תפקוד תקין.

אקופנקטורה = השם המדעי של דיקור סיני.

יין ויאנג = מושג מאוד רחב שנוגע לכל דבר בחיים ובפרט לטיפולים. בקיצור אפשר להקביל אותם לחלקים של מחשב: דיסהרמוניה ביין לבעיית חומרה ודיסהרמוניה ביאנג כבעיית תוכנה. אבל זה הרבה יותר מזה.

5 האלמנטים = עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. משמשים לסיווג של פתלוגיות ושיטות טיפול שונות לפי הרעיון שעומד מאחוריהם – למשל אש יכולה להגדיר מחלות של חום, או כאלו שקשה לשלוט בהן.

כוסות רוח = שיטת טיפול מיוחדת ופשוטה שמוציאה פתוגנים מהגוף ומשחררת כאבים. בעבר השתמשו באש כדי ליצור ואקום בכוסות, אצלי בקליניקה אני משתמש בכוסות מיוחדות עם משאבה.

10 השאלות= החלק העיקרי באבחון המטופלים, השם מרמז רק על 10 אבל יש הרבה יותר שאלות והמטרה שלהן היא ליצור פרופיל מדוייק של האדם וכך לראות איך מטפלים בתופעה.

יש עוד מושגים שמעניים אתכם ולא כתבתי עליהם?

אתם מוזמנים להגיב ממש כאן למטה ואספר גם עליהם.


25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page