top of page
  • תמונת הסופר/תברק גומבוש

קינזיו טייפ - מאמר מורחב

עודכן: 7 ביוני 2020



יש לי סוד לספר לכם, אמנם אני מטפל ברפואה סינית, אבל אחד מכלי הטיפול החזקים ביותר שלי כלל אינו סיני.


הקינזיו טייפ הוא סוג של סרט דביק אלסטי שפותח על ידי כירופרקט יפאני אמריקאי בתקופה המודרנית ולא על ידי הקיסר הצהוב, מפתח הרפואה הסינית, מלפני אלפי שנים. הטייפ הצבעוני והחדשני יכול להקל על כאבים בכל מקום בגוף. הטיפול מעולה לבעיות אורטופדיות ופציעות ספורט, כמו שאנחנו יכולים לראות על המון ספורטאים מפורסמים במשחקי כדורגל, האולימפיאדה או אפילו בתוכנית הטלויזה של אתגר הנינג'ה. אבל הוא יכול לעזור גם לסוגי כאב אחרים, אפילו כאבי מחזור או כאבי עיכול.



השימוש בטייפ במהלך הטיפול יכול להשתלב בצורה מעולה עם דיקור סיני, וגם עם שיטות אחרות כמו כוסות רוח, טווינא, צמחי מרפא או משחות למיניהן. ועם זאת הקינזיו טייפ יכול לעמוד גם כטיפול בפני עצמו, כבר היו מקרים בהם הגיעו מטופלים לקליניקה רק כדי ש"אדביק" אותם.




כמה מיתוסים שכדאי לשבור לגבי הקינזיו טייפ:


1) הוא לא מקבע או מגביל את התנועה, אלא להיפך. השימוש בטייפ מעלה את טווח התנועה ואחרי הטיפול מטופלים יכולים לזוז יותר בחופשיות.


2) הטייפ הוא לא כמו מדבקות "נמר" או "דרקון" שמרוחות במשחה ריחנית, האפקט שלו מגיע מהאלסטיות והמתח שלו בלבד ולא מחומרים או צמחים.


3) אין הבדל אמיתי בין הצבעים. תמיד שואלים אם יש הבדל, לרוב משווים את הטייפ לגומיות פיזיוטרפיה שהצבעים מראים על עוצמת ההתנגדות, אבל באופן רשמי, בטייפ הקינזיולוגי זה לא המקרה, כל הצבעים מתנהגים אותו דבר וזה עניין אופנתי בלבד. הצבעים הרשמיים הם שחור, ורוד, תכלת וצבע גוף, אך החברה ממנה אני מזמין את הציוד הרפואי הרחיבה את הקשת והוסיפה גם את הצבעים צהוב כתום וסגול כהה. מהניסיון שלי, כן יש הבדל קטן בעוצמת ההדבקה בין הצבעים הכהים לצבעים הבהירים, השחור נדבק חזק במיוחד והצהוב הכי חלש, לכן לרוב אשאל את המטופלים אם יש צבע שהם אוהבים ומעדיפים, רק במקרה של מישהו כמו ספורטאי שזז הרבה אעדיף להשתמש בצבעים הכהים ובמקרה של מישהו עם עור עדין אשתמש בבהירים יותר.


4) אמנם השימוש בטייפ קינזיולוגי לא מסובך כמו דיקור סיני, אך עדיין כדאי לתת לאיש מקצוע שעבר קורס ייעודי לטפל בכם איתו מאשר לנסות לבד. כבר קרה לי שמטופלים הביאו לי במתנה טייפ שהם רכשו בבית המרחקת (די ביוקר) וחשבו להשתמש בו על עצמם, דבר שלא עבד. כדי להשתמש בטייפ בצורה האולטימטיבית צריך להכיר את האנטומיה של הגוף, לדעת לאיזה מקרים יתאימו איזה סוגי גזירה ובכמה מתח צריך להדביק אותו.



אז למה בעצם בחרתי להוסיף לארגז הכלים הטיפוליים שלי משהו שלא שייך ישירות לרפואה הסינית? כי הוא כלי נפלא עם תוצאות טובות שגם עוזר לי לפתור בעיות שלדיקור קשה יותר להתמודד איתן. לדוגמא הוא מעולה לטיפול בדלקות, מקום מודלק בדרך כלל נמנע מלדקר ונוכל לטפל בו רק מהמרחק בניגוד לטייפ שניתן להדביק ישירות על האזור המודלק. דבר נוסף שהטייפ מחזק בטיפולים שלי הוא אפקט ההקלה המיידית. לפעמים לוקח לדיקור זמן להשפיע כי הוא פותר את הבעיה מהשורש ולא מהענף, ברגע שאני משתמש בטייפ הוא פותר לי גם את הענף באותו טיפול ואז אני יכול לעזור למישהו עם כאבי ברכיים למשל בדיקור לטווח הארוך ובטייפ להקלה בזמן מהיר יותר.



דבר אחרון שנשאר לדבר עליו הוא איך הטייפ המשונה הזה באמת עובד. ההשפעה שלו דומה להשפעה של המחטים, שניהם משפיעים על הפאשיה ורקמות החיבור בגוף ומסייעים לו להגיע להרמוניה ולטפל בעצמו, המחט מושכת את הרקמות ומשפיעה עליהם (ניתן לקרוא כאן על איך דיקור סיני עובד) והטייפ משתמש במתח שלו, אפילו כשהוא עדין, כדי להשפיע על הרקמות גם הוא.



אז אם אתם מעוניינים להתנסות בטיפול בטייפ קינזיולוגי אתם מוזמנים להגיע אלי לקליניקה, הדבר הכי טוב הוא שהשימוש בו מהיר ולא יקר וזה יהיה מעולה למי שאין לו זמן לשכב עם המחטים הסיניות ולהנות. וגם אם תגיעו לטיפול רגיל של רפואה סינית לא אהסס ללהשתמש גם בקינזיו טייפ על חשבון הבית, העיקר שתרגישו טוב יותר ותחזרו לחייך.

564 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page